تصمیمی برای افزایش تعرفه تلفن همراه گرفته نشده است

۱۴۰۲/۰۱/۱۹ - ۰۲:۳۵:۵۴
کد خبر: ۲۰۲۷۳۲

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد افزایش تعرفه هزینه تلفن همراه گفت فعلا تصمیمی در این راستا اتخاذ نشده است. به گزارش ایسنا، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد صحت و سقم ادغام پیام‌رسان‌های داخلی، گفت: طرحی با عنوان ادغام پیام‌رسان‌های داخلی نداریم؛ قرار بر این است که تمام پلتفرم‌های داخلی به صورت متقابل به یکدیگر متصل شوند، مثل اینکه شما یکی از مشترکان ایرانسل باشید می‌توانید به رایتل یا همراه اول تماس برقرار کنید.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با تاکید به اتصال متقابل پلتفرم‌های داخلی؛ اظهار کرد: پیام‌رسان‌های داخلی به یکدیگر متصل می‌شوند به فرض مثال شخصی که از برنامه پیام‌رسان داخلی «بله» استفاده می‌کند، می‌تواند به واسطه همان پیام‌رسان به کاربری که عضو پلتفرم فارسی دیگری همچون «ایتا» است پیام ارسال کند یا کسی که در سکوی «ایتا» عضو است به کاربرانی که از سایر پیام‌رسان‌ها همچون سروش پلاس وآی گپ استفاده می‌کنند پیغام ارسال کند. وی در ادامه یادآور شد: با اتصال متقابل پیام‌رسان‌ها کاربران می‌توانند پلتفرم‌های داخلی مورد علاقه خود را نصب کرده و با ارسال پیام به سایر پیام‌رسان‌های داخلی دیگر ارتباط برقرار کنند.

زارع‌پور اتصال پیام‌رسان‌های داخلی را از ضرورت‌ها و الزامات شبکه‌های اجتماعی داخلی دانست و اظهار کرد: با نصب یک پیام‌رسان داخلی می‌توان با سایر پلتفرم‌های داخلی ارتباط برقرار کرد همین مساله‌ منجر به تقویت پیام‌رسان‌های داخلی خواهد شد. عضو کابینه دولت سیزدهم در مورد افزایش تعرفه هزینه تلفن همراه به خانه ملت گفت: فعلا تصمیمی در این راستا اتخاذ نشده است. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد برداشته شدن فیلتر از پیام‌رسانه‌های خارجی، تاکید کرد: فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی در اختیار وزارت ارتباطات نیست که بخواهد آن را بردارد.

   انجام ۴.۸ میلیون تماس صوتی و تصویری در بستر پیام‌رسان‌های داخلی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین از حدود ۴.۸ میلیون تماس صوتی و تصویری در بستر پیام‌رسان‌های داخلی خبر داد. 

زارع‌پور اظهار کرد: امسال در ایام نوروز شاهد رشد میزان استفاده هموطنان از پیام‌رسان‌های داخلی بودیم، طبق آمار دریافتی از داشبوردهای مدیریتی، در این ایام روزانه به‌صورت متوسط حدود ۴.۸ میلیون تماس صوتی و تصویری مجموعا در بستر پیام‌رسان‌های داخلی انجام شده است. وی افزود: بر اساس بازخورد دریافتی از کاربران، میزان رضایتمندی آنها از کیفیت سرویس تماس صوتی و تصویری در بستر چهار پیام‌رسان داخلی بله، سروش پلاس، آیگپ و روبیکا به‌صورت متوسط ۷۵ درصد بوده است.

 

ارسال نظر