تغییر اجباری گوگل به نفع کاربران اپلیکیشن‌های اندرویدی

۱۴۰۲/۰۱/۱۹ - ۰۲:۳۴:۵۲
کد خبر: ۲۰۲۷۳۱

گوگل طراحان اپلیکیشن‌های اندرویدی را ملزم می‌کند به کاربر اجازه دهند حساب و داده خود را حذف کند. به گزارش ایسنا، این شرکت اعلام کرد که اپلیکیشن‌های اندرویدی در فروشگاه پلی‌استور، به زودی باید به کاربران اجازه دهند حساب خود و داده‌ها در داخل اپلیکیشن و در وب را حذف کنند.

طراحان برنامه همچنین باید داده یک حساب را هنگامی که کاربر برای حذف کل یک حساب درخواست می‌کند، پاک کنند. گوگل اعلام کرد هدف از این اقدام، آگاهی رسانی به کاربران درباره کنترل‌هایی که می‌توانند روی داده داشته باشند و تقویت اطمینان به اپلیکیشن‌ها و پلی‌استور به صورت کلی، است. همچنین این اقدام، انعطاف‌پذیری بیشتری را فراهم می‌کند. می‌توانید داده خاصی مانند محتوای بارگذاری شده خود را بدون اینکه لازم باشد کل حساب را پاک کنید، حذف کنید. الزام برای حذف داده در وب، تضمین می‌کند که کاربران برای اینکه بخواهند اطلاعاتشان را حذف کنند، نیازی ندارند یک اپلیکیشن را مجددا نصب کنند. 

این سیاست به صورت تدریجی به اجرا گذاشته می‌شود. سازندگان اپلیکیشن تا هفتم دسامبر فرصت دارند تا به پرسش‌ها درباره حذف داده در فرم امنیت اپلیکیشن خود پاسخ دهند. فهرست پلی استور، این تغییرات را از ابتدای سال ۲۰۲۴ نشان خواهد داد. طراحان می‌توانند برای دریافت مهلت بیشتر تا ۳۱ ماه مه سال آینده، درخواست کنند. این تغییرات چند ماه پس از اعلام مقررات مشابه از سوی اپل برای نرم افزار فروشگاه اپ استور صورت می‌گیرد. در هر دو مورد، این شرکت‌ها نگران نقض حریم خصوصی و پیامدهای آن بودند.

این شرکت‌ها نمی‌خواهند کاربران به دلیل اینکه نمی‌توانند به راحتی حساب‌های خود یا اطلاعات حساس را پس از توقف استفاده از یک اپلیکیشن، حذف کنند، قربانی رخنه اطلاعاتی شوند. همچنین این تغییرات به دنبال تلاش‌های فزاینده رگولاتورها صورت می‌گیرد که خواستار کنترل بیشتر روی خدمات بوده‌اند. کمیسیون تجارت فدرال امریکا اخیرا تغییرات قانونی را پیشنهاد کرده بود که راه‌های ساده برای لغو اشتراک و عضویت را الزامی می‌کند. بر اساس گزارش وب‌سایت انگجت، در حالی که این آژانس بیشتر از حریم خصوصی به تغییرات ناخواسته متمرکز است، اما پیام به توسعه‌دهندگان اپلیکیشن روشن است: کنترل بیشتر حسابها را فراهم کنید یا با مجازات رو به رو خواهید شد.

 

ارسال نظر