ماجرای شایعه افزایش قیمت بنزین چه بود؟

۱۴۰۲/۰۱/۱۷ - ۰۲:۵۲:۵۵
کد خبر: ۲۰۲۵۷۰

درحالی که در برخی از سایت‌ها و کانال‌های شبکه‌های اجتماعی در روزهای اخیر اخباری مبنی بر افزایش قیمت بنزین منتشر شده‌بود، شرکت پالایش و پخش فراورده‌های نفتی این مساله را به‌طور کامل رد و اعلام کرد: تاکنون دولت هیچ برنامه‌ای برای افزایش تعرفه بنزین تعریف نکرده است.

به‌گزارش ایسنا، در شایعه‌ای که جدیدا پخش شده تصویری که مهر و امضای مشخصی ندارد، این روزها در فضای مجازی دست به دست می‌شود که بر اساس آن «دولت با تایید شورای نگهبان و ابلاغ به وزارت کشور و وزارت نفت از تاریخ شنبه ۱۹ فرورین عرضه بنزین در تمام جایگاه‌ها را با نرخ‌های جدید ۵۰۰۰ تومان (سهمیه‌ای) و ۷۵۰۰ تومان (آزاد) از سر می‌گیرد.

طبق آن دولت افزایش قیمت سه مرحله‌ای بنزین را در ماه‌های فروردین، تیر و آذر انجام می‌دهد و میزان سهمیه‌ها به روند سابق توزیع می‌شود. همچنین افزایش مبلغ بنزین در فصل‌های بعدی در زمان خود اطلاع‌رسانی می‌شود.»

علاوه بر اینکه از متن شایعه مشخص است که مبنای قانونی درستی در پس آن قرار ندارد و از اساس شورای نگهبان، متولی تایید تصمیم‌های دولت نیست، پیگیری ایسنا از شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی حکایت از تکذیب این خبر دارد، آنطور که اعلام شد بنا به دستور رییس‌جمهور هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین وجود ندارد.

این شرکت اعلام کرده است که تاکنون مصوبه‌ای در این راستا به وزارت نفت ابلاغ نشده تصویب این موضوع باید در مجلس صورت بگیرد و اکنون هیچ طرحی در این راستا مطرح نیست. مردم نباید به شایعات توجه داشته باشند و اخبار را از منابع رسمی جویا شوند.

جواد اوجی وزیر نفت نیز دیروز در حاشیه جلسه هیات دولت شایعه افزایش قیمت بنزین را تکذیب کرد و گفت: این روزها شایعه افزایش قیمت بنزین مطرح می‌شود که باید بگویم افزایش قیمت بنزین در دستور کار دولت و وزارت نفت نیست و قصدی برای افزایش قیمت بنزین وجود ندارد.

وی همچنین از مردم خواست به هیچ گونه شایعه‌ای در زمینه افزایش قیمت بنزین با توجه به اینکه در دستور کار دولت نیست توجه نکنند.

 

ارسال نظر