بررسی راهکارهای تحقق شعار سال در کمیسیون اقتصادی

۱۴۰۲/۰۱/۱۶ - ۰۳:۰۱:۳۷
کد خبر: ۲۰۲۴۵۵

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از بررسی راهکارهای تحقق شعار سال «مهار تورم و رشد تولید» در جلسه امروز این کمیسیون با حضور وزیر اقتصاد خبر داد.

محمدرضا پورابراهیمی در توضیح جلسه امروز کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: این جلسه با حضور خاندوری وزیر اقتصاد در موضوع راهکارهای تحقق شعار سال برگزار شد؛ توافقاتی در بخش‌های مهم صورت گرفت که از جمله آن اجرای طرح‌های مهم سرمایه‌گذاری در کشور بود؛ با این اقدام می‌توانیم بخش زیادی از نقدینگی موجود در کشور را مدیریت کنیم.

وی توضیح داد: هدایت منابع و نقدینگی کشور به سمت بازارهای مولد از طریق پروژه‌های مهم اقتصادی به دست می‌آید از این رو مقرر شد تا هفته آینده جدول زمان‌بندی به کمیسیون اقتصادی مجلس ارایه شود. امیدواریم با این رویکرد شاهد اجرای طرح‌هایی باشیم که منافع آن شامل سهامداران و کشور شده و نهایتا به جذب نقدینگی برای جلوگیری از ایجاد تورم کمک می‌کند.

پورابراهیمی اجرای دقیق قوانین و مقرراتی در حوزه مدیریت منابع پایدار دولت و ساماندهی در این حوزه را به عنوان توافق دیگر با وزیر اقتصاد بیان کرد و افزود: در این جلسه توافق شد تمامی تکالیف دولت در اجرای آیین‌نامه‌های ذیل قانون سامانه مؤدیان و پایانه فروشگاهی تا پایان شهریور ماه سال جاری اجرایی شود؛ با اجرای کامل این قانون شاهد نرخ رشد قابل توجه‌ای از وصول مالیاتی در نیمه دوم سال جاری خواهیم بود البته این موضوع به معنای افزایش نرخ مالیات و فشار بر مؤدیان مالیاتی نیست و بلکه از فرار مالیاتی جلوگیری می‌کند. پورابراهیمی در پایان گفت که این کمیسیون دوشنبه هفته آینده وضعیت بازار سرمایه کشور و قوانین مربوط به مبارزه با پولشویی در وزارت اقتصاد را مورد بررسی قرار می‌دهد.

 

ارسال نظر