اوکراین گفت‌وگوی رسمی را جایگزین اتهامات‌زنی کند

۱۴۰۱/۱۲/۲۷ - ۰۱:۱۲:۳۶
کد خبر: ۲۰۱۳۹۱

در گفت‌وگوی تلفنی هماهنگ‌کننده عالی سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، طرفین در خصوص گفت‌وگو برای لغو تحریم‌ها، وضعیت اوکراین و همکاری آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و جمهوری اسلامی ایران رایزنی کردند. حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این گفت‌وگوی تلفنی در خصوص اوکراین اظهار کرد: ما در مورد ریشه وضعیت کنونی اوکراین و مخالفت ایران با جنگ قبلا گفت‌وگو کرده‌ایم.

وزیر امور خارجه کشورمان از آمادگی برای استمرار تلاش‌ها برای تحقق صلح در سفر آتی خود به مسکو خبر داد و افزود: غرب باید بجای تکرار اتهامات بی‌اساس علیه ایران، اوکراین را تشویق کند مدارک‌ مستند در نشست رسمی هیات‌های سیاسی و نظامی دو کشور ارایه دهد و گفت‌وگوی رسمی را جایگزین اتهامات بی‌اساس و تکراری کند و مشاهده کند که ایران همواره در کنار صلح قرار داد و ‌نه جنگ. امیرعبداللهیان در ادامه تاکید کرد: روابط تهران و ‌آژانس در مسیر درست خود قرار دارد. جوزف بورل نیز در این گفت‌وگو، تلاش خود به عنوان هماهنگ‌کننده در راستای جمع‌بندی مذاکرات وین و ابتکار عملی برای منتج به نتیجه شدن گفت‌وگوها را مورد تاکید قرار داد.

وی افزود: علیرغم وجود اظهاراتی در مورد پهپاد ایرانی در جنگ اوکراین، از تلاش ایران برای کمک به تحقق صلح در منطقه قدردانی می‌کنم. بورل همکاری ایران و آژانس را گامی مثبت و روبه جلو خواند. طرفین در این تماس آخرین وضعیت گفت‌وگو برای رفع تحریم‌ها را مورد توجه قرار دادند.

 

ارسال نظر