طرح کمیسیون فرهنگی درباره عفاف و حجاب

۱۴۰۱/۱۲/۲۴ - ۰۳:۵۵:۳۳
کد خبر: ۲۰۱۱۶۶

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به تشریح طرح کمیسیون فرهنگی درباره حجاب و عفاف پرداخت. بیژن نوباوه در جلسه علنی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون فرهنگی درباره عفاف و حجاب گفت: نمایندگان و ملت ایران درخصوص ساختارشکنی بسیار مهم رخ داده در طی ماه‌های گذشته نگران هستند که با مساله حجاب و عفاف نمایان شد و بسیار بجا و منطقی بود.

وی ادامه داد: گزارش کمیسیون فرهنگی با همکاری وزارت کشور، ستاد عفاف و حجاب و همکاری دیگر نهادها تهیه و متن آن قرائت شد. در این گزارش ۷ ماده پیشنهادی درخصوص برخورد غیرمستقیم و هوشمند آمده به شکلی که هیچگونه برخورد فیزیکی در اعمال قانون صورت نگیرد و در عین حال حجاب ملت حفظ شود و قانون‌گریزان نیز متنبه شوند اما نمی‌دانم چرا قرائت نشد. این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اضافه کرد: تمامی سران قوا با مواد پیشنهادی در این گزارش موافقت کامل دارند و در شورای عالی امنیت ملی نیز در این خصوص بحث شده است.

موضوعی که برای ما اهمیت دارد این است که تنها مجلس شورای اسلامی حق قانونگذاری دارد و مقام معظم رهبری نیز در این خصوص تذکر داده‌اند. نوباوه ادامه داد: باید بدانند نمایندگان آنها درخصوص مساله حجاب و عفاف کاملا حساس هستند؛ در مواد این طرح آمده که در راستای اجرای ماده ۱ بند (د) مصوبه ۳۳۰۶۱۸ مورخ ۲۰ آذر ۱۴۰۱ شورای عالی امنیت ملی و و ماده (د) بند ۲ مصوبه ۸۶۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی و در راستای مواجهه هوشمند و غیرمستقیم با معضل کشف حجاب و بدن نمایی در اماکن و انظار عمومی، مواردی تقدیم می‌شود.

فراجا و ضابطین قضایی تحت نظارت دادستانی‌ها از طریق دوربین و سایر ابزار فنی نسبت به جمع‌آوری ادله و شناسایی افرادی که در دستگاه‌ها و ارگان‌های موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده ۲۹ برنامه ششم توسعه از قبیل معابر، اماکن عمومی، وسایل نقلیه و فضای مجازی، کشف حجاب یا بدن نمایی می‌کنند، حسب جداول اقدام به مجازات متخلفین می‌کنند. وی افزود: در ماده ۱ آمده است افرادی که در وسایل نقلیه اعم از هوایی، زمینی، ریلی و دریایی اقدام به کشف حجاب یا برهنگی کنند مطابق بند ۱ جدول اعمال قانون می‌شوند.

 

ارسال نظر