رد اساسنامه سازمان فناوری‌های نوین از سوی وزارت کشور

۱۴۰۱/۱۲/۲۱ - ۰۳:۲۸:۰۳
کد خبر: ۲۰۰۸۹۹

رییس کمیته هوشمندسازی شورای شهر تهران در مورد رد اساسنامه سازمان فناوری‌های نوین از سوی وزارت کشور توضیحاتی ارایه کرد.

علی‌اصغر قائمی در گفت‌وگو با ایسنا، اعلام کرد: اساسنامه سازمان فناوری‌های نوین از سوی وزارت کشور رد شده است و در خواست داشتند که جلسه مشترک سه جانبه فی مابین وزارت کشور، شهرداری تهران و شورای شهر تهران برگزار شود.

وی با بیان اینکه وزارت کشور در نامه‌ای دو صفحه‌ای به‌طور کامل دلایل خود را در مورد این مخالفت بیان کرده است، تصریح کرد: مقرر شده تا در جلسه‌ای که قرار است تشکیل شود و هنوز تشکیل نشده، شهرداری تهران دلایل خود را در مورد تأسیس این سازمان جدید بیان کند و شورای شهر تهران نیز دلایل موافقت یا مخالفت خود را در این زمینه بیان کند. قائمی ادامه داد: وزارت کشور در نامه خود اعلام کرده بود که تأسیس این سازمان موازی‌کاری است و باعث افزایش ساختار و افزایش نیروی انسانی خواهد شد و هزینه‌های سربار را افزایش خواهد داد. مضاف بر اینکه موضوعاتی که در این سازمان پیش بینی شده در بخش‌های فعلی شهرداری قابل تحقق است.

وی با اشاره به اینکه وزارت کشور به عنوان نهاد فرادستی شوراهای شهر می‌تواند نسبت به تصمیمات واکنش نشان دهد؛ اما این اولین‌بار است که وزارت کشور در مورد مصوبه‌ای در شورای شهر تهران مستقیم ورود می‌کند، افزود: هنوز این جلسه تشکیل نشده است و در مورد تشکیل یا عدم تشکیل این سازمان ابهام وجود دارد.

 

ارسال نظر