گلایه از کاهش ۱۵ درصدی بودجه شورای عالی استان‌ها

۱۴۰۱/۱۲/۱۳ - ۰۲:۵۱:۱۳
کد خبر: ۲۰۰۱۸۶

رییس شورای عالی استان‌ها از کاهش ۱۵ درصدی بودجه این شورا توسط دولت گلایه کرد. به گزارش فارس، پرویز سروری در آغاز چهاردهمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها با تاکید بر لزوم توجه به موضوع آموزش شوراها گفت: نظام شورایی کشور باید از قوانینی با کیفیت بالا برخوردار باشد و باید بتوانیم با کیفی بخشی آموزش موجب ارتقای شوراها شویم.

روز گذشته اولین مرحله آموزش در جمع نمایندگان شورای عالی استان‌ها را آغاز کردیم و سعی در این است که با کمک وزارت کشور این روند را با قدرت ادامه دهیم و ابلاغ دستورالعمل مربوط به این مورد توسط وزارت کشور نوید‌دهنده اتفاقات خوبی در حوزه آموزش است. سروری با گلایه از کاهش بودجه شورای عالی استان‌ها توسط دولت تاکید کرد: علی رغم نگاه مثبتی که دولت به نظام شورایی دارد اما این گلایه را داریم که در بحث بودجه شاهد روند کاهشی بودجه شورایی بودیم به نحوی که ۱۵ درصد بودجه شورای عالی استان‌ها کاهش یافته است.

وی ادامه داد: در این خصوص با مجلس و کمیسیون تلفیق بودجه جلسات مفصلی داشتیم و درخواست کردیم که این نقیصه رفع شود و در مجلس شاهد افزایش بودجه شورای عالی استان‌ها باشیم اما توقع ما از سازمان برنامه و بودجه این است که به گونه‌ای عمل کند تا نظام شورایی به قله‌های قانون اساسی و آنچه که امام راحل و مقام معظم رهبری تاکید کرده‌اند برسند. وی اضافه کرد: برای سال آینده ۲۵ دقیقه از وقت شبکه پربازدید یک سیما برای معرفی شورای عالی استان‌ها و نظام شورایی اختصاص پیدا کرده که برای این مهم باید از مجموعه صدا وسیما تقدیر کنم چرا که تجلی مردم پایه بودن جمهوری اسلامی ایران در نظام شورایی کشور متبلور می‌شود.

 

ارسال نظر