تشکیل پرونده قضایی برای بیژن زنگنه

۱۴۰۱/۱۲/۱۱ - ۰۰:۴۴:۰۷
کد خبر: ۲۰۰۰۳۳

سخنگوی قوه قضائیه از تشکیل پرونده قضایی برای بیژن زنگنه وزیر سابق نفت، به دلیل اتلاف 5/6 میلیارد دلار از منابع گازی این کشور خبر داد.

مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضائیه روز چهارشنبه ۱۰ اسفند، در نشست خبری خود با اشاره به مضرات سوزاندن گازها در زمان استخراج انرژی در میادین نفتی و گازی، از تشکیل پرونده قضایی برای بیژن زنگنه وزیر نفت سابق در شعبه تخصصی دادسرای تهران خبر داد. وی درباره اتلاف منابع گازی گفت: «طبق گزارش وزارت نفت در سال ۱۳۹۸ ارزش گازهای سوزانده شده همراه نفت 4/6 میلیارد دلار و گازهای سوخته ‌شده در پالایشگاه یک میلیارد دلار بوده است».

سخنگوی قوه قضائیه تصریح کرد: «عدم اقدام مؤثر و به‌موقع وزیر نفت وقت که منجر به اتلاف منابع گازی و آلودگی گسترده محیط زیست شده، از مصادیق تضییع اموال دولتی و تهدید بهداشت عمومی است که در قانون مجازات اسلامی به آن اشاره شده است؛ ازاین‌رو در شعبه تخصصی دادسرای تهران، پرونده‌ای برای زنگنه تشکیل شده که در مرحله بازپرسی است و مورد رسیدگی قرار می‌گیرد».

وی با اشاره به «ترک‌فعل» صورت‌گرفته از سوی بیژن زنگنه مبنی بر عدم جمع‌آوری گازهای مشعل‌سوز میادین گازی و نفتی، گفت: «جمع‌آوری این گازها ارزشمند و مانع از سرمایه‌سوزی است چون ثروت عظیم ملی کشور است و منابعی برای نسل‌ها و دارایی بالفعل وزارت نفت محسوب می‌شود و نیز منافع مختلفی مانند ارزش افزوده و کاهش آلودگی‌های محیط زیستی را به‌همراه دارد».

 

 

ارسال نظر