درآمد پیش‌بینی شده برای مولدسازی ۱۰۸ همت است

۱۴۰۱/۱۲/۰۹ - ۰۳:۱۰:۴۸
کد خبر: ۱۹۹۸۱۷

مشاور رییس سازمان برنامه و بودجه گفت که درآمد پیش‌بینی شده برای مولدسازی ۱۰۸ هزار میلیارد تومان است که ما این موضوع را در لایحه بودجه آوردیم تا مجوز مولدساز شده از مقام معظم رهبری در طی فرآیند قانونی قرار گیرد.

بابک افقهی در جلسه علنی و در جریان بررسی بخش‌هایی از لایحه بودجه درباره مجوز به دستگاه‌های اجرایی در خصوص فروش املاک مازاد خود گفت: دولت در این بند می‌خواهد مجوزی از مجلس بگیرد.

یعنی مجوز مولدسازی که از مقام معظم رهبری گرفته شده در پی فرآیند قانونی قرار می‌گیرد. وی توضیح داد: اولا درآمدها در جدول شماره ۵ شناسایی شده و گردش خزانه دارد. برای آن تخصیص قائل می‌شویم که قابل نظارت توسط نمایندگان است. وی ادامه داد: با این بند اگر املاک مازادی در استان‌ها به فروش رود اولویت با اتمام طرح‌های تملک سرمایه‌ای همان استان است.

یعنی اگر در استانی ساختمانی فروخته شود پول آن صرف مرکز نمی‌شود و باید برای تملک دارایی‌های همان استان هزینه شود تا طرح‌های نیمه تمام به اتمام برسد. افقهی اضافه کرد: اجازه تهاتر با پیمانکاران پروژه‌های استانی داده شده که اگر شرکتی برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام طرح‌های پیشران و اولویت‌دار کار را جلو ببرد مالیات و سود ویژه‌ای دارد. اینها همه مشوق برای اتمام طرح‌های نیمه تمام است. مشاور رییس سازمان برنامه و بودجه در ادامه گفت: آنچه به عنوان مولدسازی شنیده می‌شود درآمد پیش‌بینی شده برای آن ۱۰۸ همت است که ما اینجا آورده‌ایم و همه‌چیز زیر ذره بین و نظارت مجلس است. 

 

ارسال نظر