باید از حقوقدانان راهکار بخواهیم تا فساد متوقف شود

۱۴۰۱/۱۲/۰۸ - ۰۱:۳۸:۳۲
کد خبر: ۱۹۹۷۱۱

دستیار مردمی‌سازی رییس‌جمهور گفت: ما باید از حقوقدانان راهکار بخواهیم تا فساد متوقف شود. سید احمد عبودتیان در دومین نشست حقوقدانان انقلاب اسلامی که با عنوان «رویداد حقوقی قیام» برگزار شد، گفت: مفهوم مردمی‌سازی دولت برای بعضی عجیب به نظر می‌آید و ممکن است گفته شود که شعاری است. در منطق حکومت اسلامی هیچ کاری از امور مردم مستثنی نیست و اصلاً انقلاب بدون اسلحه و بدون کمک قدرت خارجی و فقط با کمک مردم پیروز شد.

مشاور رییس‌جمهور گفت: امام (ره) از ۱۲ فروردین به عنوان روز امامت امت یاد کرد. در مقدمه قانون اساسی نیز آمده است که باید بحث مشارکت عموم مردم جامعه در تصمیمات کشور در نظر گرفته ‌شود. ما تجربه موفق اداره جنگ و جهاد سازندگی با مشارکت مردم را نیز داریم. ۹۷ نهاد کوچک و بزرگ مردم‌نهاد داشته‌ایم و این مشارکت باید در همه زمینه‌ها باشد، لذا فلسفه مردمی‌سازی دولت چیز جدیدی نیست، بلکه تجدید عهد با اهداف اولیه انقلاب است. وی تأکید کرد: امام یک هنری داشت و آن این بود که مسائل پیچیده را ساده و به نحوی تغییر دهد که هر کسی در آن مشارکت کند. در دوره کرونا مشارکت مردم در ساخت ماسک بود که قیمت ماسک را به هزار تومان رساند.

در زمان جنگ هم که تحریم بودیم و باند نداشتیم، خانم‌های خانه کمک کردند و مساله را حل کردند. عبودتیان گفت: جهاد سازندگی به این دلیل حذف ‌شد که مساله را پیچیده کردیم و ساخت و سازهای جهادی را زیر سوال بردیم. این فساد هم به دلیل سازوکارهای پیچیده است که تعریف کرده‌ایم اما اگر برای مردم سامانه‌ای برای گزارش فساد بگذاریم فساد هم متوقف می‌شود. دستیار مردمی‌سازی رییس‌جمهور گفت: ما باید از حقوقدانان راهکار بخواهیم تا فساد متوقف شود. باید مساله ساده شود و همه مردم باید نسبت به آن حساس شوند و باید به خودکنترلی برسیم و باید به سمت سازوکارهای پیشگیرانه برویم.

 

ارسال نظر