تعداد ناوگان هلی‌کوپتری غیرنظامی کشور به ۱۲۱ فروند رسید

۱۴۰۱/۱۲/۰۶ - ۰۱:۴۴:۳۶
کد خبر: ۱۹۹۵۲۷

معاون وزیر راه وشهرسازی با اشاره به جهش فوق‌العاده در حوزه ناوگان هلی کوپتری، گفت: ۱۲۱ بالگرد در بخش غیرنظامی اعم از اورژانس، حوزه امداد و نجات امداد جاده‌ای و در مناطق غیر برخوردار کشور فعال است.

محمد محمدی بخش روز جمعه در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به راهبردهای چهارگانه دولت برای توسعه ناوگان هوایی، افزود: علاوه بر توسعه ناوگان مسافری، برنامه توسعه و ثبت ناوگان هلیکوپتری نیز در دستور کار است.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری با توضیح اینکه مسیر بازگشت هواپیماهای زمینگیر و نهضت تامین و تعمیر قطعات در داخل در هر دو بخش مسافری و هلیکوپتری دنبال می‌شود، ادامه‌داد: با استفاده از همین راهبرد، اکنون ۱۷۵ فروند هواپیمای مسافری فعال اس و در حوزه ناوگان هلی کوپتری جهش فوق‌العاده‌ای داشتیم تا جایی که ۱۲۱ هلیکوپتر در بخش غیرنظامی اعم از اورژانس، حوزه امداد و نجات امداد جاده‌ای و در مناطق غیر برخوردار کشور فعال است. معاون وزیر راه وشهرسازی اضافه‌کرد: ثبت «بالگرد ۴۱۲» در مجموعه هلال احمر به سیویل (غیرنظامی) توسط سازمان هواپیمایی کشوری، بیانگر موفقیت در حوزه توسعه ناوگان هلیکوپتری و ارتقای چشمگیر سطح علمی در این بخش است. وی گفت: این امر در افزایش ایمنی موثر خواهد بود و اطمینان تیم پروازی برای انجام پروازها را افزایش خواهد داد. به گفته محمدی بخش، هرچقدر سرمایه‌گذاری در زمینه توسعه ناوگان هلیکوپتری افزایش یافته و بالگرد به ناوگان ملحق شود خدمات رسانی به مردم با ایمنی افزون‌تری همراه خواهد شد؛ این درحالی است که هم‌اکنون تعداد ناوگان هلی کوپتری نیز مناسب تقاضا نیست و در این قسمت نیز همچون بخش مسافری کمبود وجود دارد.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری خاطرنشان‌کرد: رشد متوازنی در حال رخ دادن است و در مدت کوتاهی کمیت ناوگان را به عدد قابل توجهی خواهیم رساند؛ این مهم هم از طریق واردات و هم بازگشت پرنده‌ها به چرخه انجام خواهد شد.

بر اساس این گزارش، دولت سیزدهم از طریق راهبردهای چهارگانه از جمله «ساخت هواپیما»، «خرید هواپیمای دست دوم» و «بازگرداندن پرنده‌های زمینگیر» به خط پروازی، درصدد جبران کمبود صندلی پرواز و به تعادل رساندن عرضه و تقاضا در بخش حمل‌ونقل هوایی اعم از ناوگان مسافری و هلی‌کوپتری است.

 

ارسال نظر