جزئیات مولدسازی اموال در سامانه قابل دسترسی است

۱۴۰۱/۱۱/۲۶ - ۰۵:۲۰:۰۰
کد خبر: ۱۹۸۶۹۱
جزئیات مولدسازی اموال در سامانه قابل دسترسی است

علی بهادری جهرمی در نشست خبری با گرامیداشت ایام دهه فجر و ماه رجب و شعبان، اظهار کرد: حضور باشکوه مردم همیشه انقلابی ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان مجددی از ایستادگی همیشگی مردم برابر توطئه‌های خارجی بود که آنان هروقت احساس کنند استقلال و تمامیت ارضی کشور از سوی دشمن می‌خواهد زیر سوال برود در صحنه می‌آیند و همه را شگفت زده می‌کنند.

وی افزود: مسوولیت دولتمردان بیش از گذشته بار سنگین خود را در چنین شرایطی هویدا می‌کند و تاکید رییس‌جمهوری هم به خدمت‌رسانی هرچه بیشتر به این مردم دوست‌داشتنی و مقاوم است.

وی با اشاره به دستاوردهای رونمایی شده در دهه فجر، اظهار کرد: در حوزه علم برای اولین‌بار تصاویر ماهواره خیام در اختیار قرار گرفت و الان در حوزه‌های مختلفی از این تصاویر استفاده می‌شود. دو ماهواره ناهید۲ و طلوع ۳ هم رونمایی شده است. سخنگوی دولت یادآور شد: در حوزه دانش‌بنیان هم افتتاح ساختمان‌هایی را شاهد بودیم و در حوزه فرهنگ، هنر و ورزش می‌توان به برگزاری جشنواره‌ها اشاره کرد که با استقبال مردم مواجه شد چرا که مردم ما هنردوست هستند و برخلاف تلاش‌ها نشان دادند که این حوزه تحریم‌ناپذیر است.

وی افزود: میانگین سرعت رشد کشور ما به نسبت رشد سایر کشورها در عموم حوزه‌های توسعه‌ای در چهل سال گذشته به مراتب بهتر بوده است.

بهادری جهرمی در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت برگزاری تجمعات در کشور اظهار کرد: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تجمعات متعددی از سوی اقشار مختلف چه به صورت گسترده و چه به صورت محدودتر انجام شده است. در کنار بهارستان هم مستمرا تجمعاتی صورت می‌گیرد و واکنش‌های مناسبی برای شنیده شدن صدای اعتراضات وجود داشته و بعد از این هم وضعیت همین خواهد بود.

سخنگوی دولت ادامه داد: معاون حقوقی رییس‌جمهوری لایحه‌ای را برای اجرایی‌شدن هرچه بهتر اصل ۲۷ قانون اساسی آماده کرده‌اند و در دولت در حال بررسی و تصویب نهایی است.

وی در پاسخ به پرسشی درباره ثابت نگه داشتن قیمت کالاهای اساسی و روند ارزان کردن این کالاها در آستانه سال جدید، اظهار کرد: ستاد تنظیم بازار تدابیری برای نظارت‌های دقیق‌تر و گسترده‌تر و نیز پیگیری گزارش شکایات اتخاذ کرده و از همین حالا هم این روند در حال انجام است. ستاد تنظیم بازار هیچگونه افزایش قیمت غیرمنطقی را تایید نمی‌کند.

بهادری جهرمی یادآور شد: طرح ۳۰ درصد تخفیف ۳۴ قلم کالای اساسی نیز در فروشگاه‌های زنجیره‌ای از ابتدای دهه فجر آغاز شده است و تا پایان ماه رمضان ادامه می‌یابد تا قیمت کالاهای اساسی حفظ شود. سخنگوی دولت درباره اهداف سفر رییس‌جمهور به چین، تاکید کرد: سفری که رییس‌جمهوری روز گذشته آغاز کردند دهمین سفر خارجی در دوران فعالیت دولت است. آخرین سفر از ایران به چین ۲۰ سال پیش صورت گرفته و الان به دعوت رسمی رییس‌جمهوری چین این سفر انجام شده است.

وی تصریح کرد: محوریت اصلی سفر اجرایی کردن توافق ۲۵ ساله با تمرکز بر مسائل اقتصادی است و وزرای همراه رییس‌جمهوری هم تیم اقتصادی دولت هستند. بزرگ‌ترین شریک تجاری ایران چین است؛ بنابراین یک اقدام راهبردی در این سفر برای حوزه تعاملات تجاری خواهد بود و پیام مهمی هم برای کسانی دارد که به دنبال منزوی کردن ایران بودند و نشان می‌دهد که ایران مسیر ارتباط خود را با سایر کشورها طی می‌کند.

بهادری جهرمی یادآور شد: در پایان سفر رییس‌جمهوری به چین شاهد خبرهای خوشی خواهیم بود.‌ عدد تجارت ما با چین از مرز 25.3 میلیارد دلار گذشته است و این نشان‌دهنده آغاز قرارداد ۲۵ ساله با چین است.

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسش ایسنا درباره جزییات بسته وحدت‌آفرین دولت به ویژه برای ایرانیان خارج از کشور، اظهار کرد: در امتداد مسیری که مقام معظم رهبری روشن کردند و عفوی که در حوزه قضایی صورت گرفت، دولت هم خود را مکلف می‌داند که همین مسیر را در مجموعه دستگاه‌های اجرایی کشور طی کند.

بهادری جهرمی یادآور شد: در این زمینه به ویژه برای ایرانیان خارج از کشور هم بسته وحدت‌آفرینی در نظر گرفته شده که به تسهیل بازگشت یا فعالیت ایرانیان خارج از کشور - حتی آنانی که بعضاً خطاهایی مرتکب شده‌اند - می‌تواند منجر شود.

وی تاکید کرد: همچنین در حوزه تخلفاتی که در امتداد جرایم در حوزه‌های عمومی ممکن است در حوزه‌های صنفی رخ دهد؛ مثلاً در حوزه‌های دانشگاهی، هنری و ورزشی، در امتداد همان نگاه رهبری با تفکیک حوزه‌های سازماندهی‌شده و متصل به شبکه‌های برانداز خارجی با کسانی که سهوی، خطایی و اشتباهی داشته‌اند و به این اشتباه هم واقف شده و آمادگی برای بازگشت به آغوش ملت دارند، دولت بسته‌ای را آماده کرده که به زودی به وزرا ابلاغ می‌کند و پس از ابلاغ هم رسانه‌ای خواهد شد.

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره اعلام جزییات کامل اجرای طرح مولدسازی دارایی‌های دولت اظهار کرد: سامانه مولدسازی در راستای شفافیت رونمایی شده است و تمامی جزییات مولدسازی اموال دولتی در سامانه قابل دسترسی است؛ همه طرح‌ها جهت اطلاع عموم در سامانه قرار گرفته است حتی طرح‌هایی که اجرایی نشده است نیز قابل مشاهده است.

وی افزود: هنوز مراحل اجرای این مصوبه به صورت کامل طی نشده است و ما امروز در ابتدای این مسیر هستیم. اگر این مصوبه در دست اجرا قرار بگیرد، به رشد و توسعه اقتصادی کشور کمک بسیاری می‌کند.

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره علت کاهش نیافتن نرخ ارز در بازار غیررسمی گفت: بیش از ۹۰ درصد ارز مورد نیاز واردکنندگان کالا، در سامانه نیما تامین می‌شود و رییس‌جمهور هم بر برخورد جدی با متخلفان در این زمینه تاکید کرد.

بهادری جهرمی افزود: نرخ ارز در سامانه نیما از ثبات نسبی برخوردار است و در همین نرخ باقی خواهد ماند.

 

ارسال نظر