تقسیم سود ۷ هزار ریالی برای هر سهم همراه اول

۱۳۹۶/۰۲/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۴۷۵۰

در هفتمین مجمع عمومی عادی سالانه همراه اول سود تقسیمی برای هر سهم ۷ هزار ریال اعلام شد.

به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، هفتمین مجمع عمومی عادی سالانه همراه اول صبح روز چهارشنبه ۶ اردیبهشت ماه با حضور حدود 76/94درصد سهامداران در سالن خلیج فارس پژوهشگاه نیرو برگزار شد.


سود ۷۰۰۰ ریالی هر سهم همراه اول

براساس این گزارش در مجمع عمومی عادی سالانه همراه اول پس از سخنان رییس مجمع و مدیرعامل و استماع گزارش حسابرس و نظرات سهامداران؛ درخصوص تعیین اعضای حقوقی هیات‌مدیره، سود تقسیمی، روزنامه‌های کثیرالانتشار چاپ آگهی، پاداش و حق جلسه هیات‌مدیره تصمیم‌گیری شد.

در جلسه مذکور با نظرخواهی از سهامداران حاضر و استماع سخنان تعدادی از اعضای هیات رییسه با توزیع ۹۸‌درصد سود محقق شده موافقت و برای هر سهم تقسیم ۷هزار ریال سود در نظر گرفته و مقرر شد، سود سهامداران حقیقی از ۱۶ اردیبهشت لغایت ۱۰خرداد ماه واریز شود.

همچنین درخصوص میزان پاداش و حق جلسه هیات‌مدیره و نیز انتخاب روزنامه برای چاپ آگهی‌های مجمع تصمیم‌گیری شد. بر این اساس مقرر شد پاداش و حق جلسه اعضای حقوقی هیات‌مدیره؛ شامل«مخابرات ایران»، «گسترش الکترونیک‌مبین»، «مهراقتصادمبین»، «مخابرات استان اصفهان» و «مخابرات استان تهران» همچون 3سال گذشته پرداخت شود و افزایشی نداشته باشد.

در ادامه این مراسم در جلسه فوق‌العاده، دو عضو حقوقی هیات‌مدیره به علت انحلال شرکت‌های مخابرات استان‌های تهران و اصفهان و ادغام در شرکت مخابرات ایران، تغییر و شرکت‌های «مدیریت سامان سازه غدیر» و «کاراشاپ» به عنوان جایگزین معرفی شدند.


گزارش عملکرد هیات‌ مدیره

در این مراسم وحید صدوقی، مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران گزارش جامعی از عملکرد سال ۱۳۹۵ شرکت به مجمع سهامداران ارائه

کرد.

صدوقی ضمن تبریک عید مبعث و یادآوری اینکه سال ۱۳۹۶ به سال «اقتصاد مقاومتی؛ تولید-اشتغال» نامگذاری شده است، اظهار کرد: امید است که در این سال با حمایت همکاران همراه اولی و سهامداران بتوانیم سهمی در تحقق این شعار ایفا کنیم. در سال گذشته که سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» بود با عملکرد چشمگیر در زمینه توسعه شبکه موفق به عمل به این شعار شده و روسفید شدیم.

وی افزود: خوشبختانه در سال مالی منتهی به ۳۰ اسفند ماه ۱۳۹۵ براساس گزارشات ارائه شده همراه اول برای چهارمین سال پیاپی موفق به کسب نظر مقبول حسابرس مستقل شده و این مساله با توجه به درآمد بیش از ۱۰هزارمیلیارد تومانی همراه اول در سال ۹۵ قابل توجه است.


جذب بیش از ۹ میلیون مشترک در سال ۹۵

مدیرعامل همراه اول با تشریح دستاوردهای توسعه بازار و سبد محصولات این شرکت در سال ۹۵ گفت: طی ۱۸سال نخست فعالیت همراه اول ۳۴عنوان سرویس به مشترکین ارائه شده ولی طی ۵ سال پس از تدوین راهبرد همراه نوین یعنی سال‌های ۹۱تا ۹۵، ۱۱۵عنوان سرویس جدید به مشترکین عرضه شده است.

صدوقی با اشاره به جذب بیش از 3/9میلیون مشترک جدید در سال ۹۵ جذب مشترک دایمی را بیش از ۷۸۶هزار و جذب مشترک اعتباری را بیش از ۸ میلیون و500 هزار اعلام کرد.

وی گفت: طی اجرای راهبرد ۵ ساله همراه اول حدود ۳۵میلیون مشترک جذب شده و هم‌اکنون اپراتور اول بیش از ۸۶ میلیون سیم‌کارت واگذار کرده است.


افزایش ۲ درصدی سهم بازار

مدیرعامل همراه اول با بیان اینکه در پایان سال ۹۵ مشترکین دیتای این اپراتور از مرز 8/22 میلیون عبور کرده‌اند، اعلام کرد: طی سال ۹۵ مشترک 4G همراه اول حدود ۲۰برابر رشد کرده است.

وی افزود: در شرایط رقابتی امروز همراه اول طی سال ۹۵ سهم بازار خود را یک ‌درصد و با احتساب مشترکین سایر اپراتورها که با رومینگ ملی از شبکه همراه اول استفاده می‌کنند و مشترکین GSM روستایی حدود ۳‌درصد افزایش داده و به ۶۰‌ درصد رسیده است که موفقیتی بزرگ است همچنین ضریب نفوذ همراه اول در کشور به 3/84 درصد رسیده است.


رتبه اول در ترابرد

صدوقی با تشریح وضعیت اپراتور اول در طرح ترابردپذیری شماره‌های تلفن همراه که از تیر ماه سال گذشته آغاز شده است، بیان کرد: از دغدغه‌های اصلی سهامداران در سال گذشته، طرح ترابردپذیری بود که حتی مشاور خارجی به ما گفته بود معمولا بین یک تا ۱۰‌درصد از مشترکین به سمت اپراتورهای دیگر مهاجرت می‌کنند. مشترکین خوشبختانه وفادار ماندند و اندک مشترکانی که رفتند پس از مدتی ۲۰تا ۳۰درصدشان به همراه اول برگشتند. از مهم‌ترین موفقیت‌های همراه اول در سال گذشته و یک ماه اخیر مثبت شدن روند ترابرد به نفع همراه اول است. از ابتدای اجرای طرح تاکنون برآیند عملکرد همراه اول جذب ۵۲۰۰ مشترک از اپراتورهای رقیب بوده است؛ یعنی فعلا رتبه اول در ترابرد از آن همراه اول است و وضعیت عملکرد اپراتورهای دیگر اینگونه است که به ترتیب رایتل ۱۸۰۰مشترک جدید جذب کرده و ایرانسل ۷هزار مشترک خود را از دست داده است.

افزایش خدمات حضوری و غیرحضوری به مشترکین

مدیرعامل اپراتور اول از افزایش خدمات غیرحضوری به مشترکین طی سال ۹۵ خبر داد و گفت: از طریق کانال IVR ماهانه به طور میانگین ۲۰میلیون و ۴۰۰هزار، مرکز تماس(۹۹۹۰) ماهانه به طور میانگین ۴میلیون و ۵۰۰ هزار، سامانه همراه من با ۲میلیون مشترک منحصر به فرد به‌طور میانگین ماهانه ۹۰۰هزار و مشتریان سازمانی از طریق سرشماره ۹۹۹۵ به‌طور میانگین ماهانه ۷۰۰۰خدمت به مشترکین ارائه می‌شود.

وی کانال‌های غیرحضوری نظیر اینستاگرام (ماهانه ۷۰۰۰ پاسخگویی)، کال‌بک (ماهانه ۴۰۰۰)، ایمیل (ماهانه۲۵۰۰)، فکس (ماهانه۵۰۰) و چت (ماهانه۴۰۰) را از کانال‌های جدید خدمت‌رسانی به مشترکین همراه اول عنوان کرد.

صدوقی در ادامه با اشاره به اینکه ماهانه به‌صورت میانگین ۳میلیون خدمت به‌صورت حضوری به مشترکین ارائه می‌شود، میزان رضایت مشترکین از این خدمات را بیش از ۸۴‌درصد اعلام کرد.

وی در‌خصوص رسیدگی به شکایات نیز گفت: ماهانه به‌طور میانگین ۵۵هزار تیکت ثبت می‌شود که این تیکت‌ها نسبت به ۳ماهه گذشته حدود ۲۹‌درصد کاهش یافته است. همچنین از طریق سامانه ۱۹۵ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ماهانه به‌طور میانگین ۴۶۸۶ تیکت ثبت می‌شود و میزان رضایت مشترکین حدود ۶۴‌درصد اعلام شده است.


۱۰۷۵ شهر و دهستان تحت پوشش موبایل باند پهن

مدیرعامل همراه اول با تشریح عملکرد و دستاوردهای فاز ۷ توسعه شبکه جهت ارائه خدمات نسل ۳، ۴ و ۵/۴ تلفن همراه اظهار داشت: با ۲۷هزار و ۵۱۵میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده در فاز ۷ که از شهریور ۹۵ شروع شده و تا خرداد ۹۶ ادامه دارد، تعداد ۲۳۹۸۰ سایت 2.75G، ۱۰۹۵۰ سایت G3/9 و ۱۰۹۵۰ سایت 4.5G خریداری شد.

صدوقی با بیان اینکه تاکنون ۱۶۲۰۴ سایت G9/3 نصب و ۱۵۹۵۱ سایت راه‌اندازی شده است، اعلام کرد ۸۵۲ شهر تحت پوشش G3/9 همراه اول است.

وی گفت: همچنین الان ۹۶۳۳ سایت 4.5G نصب و ۹۵۲۳سایت در ۶۹۰ شهر راه‌اندازی شده است؛ به عبارت دیگر هم‌اکنون در ۱۷۰۵ شهر و دهستان مردم از فناوری موبایل باند پهن همراه اول (3G و 4.5G) استفاده می‌کنند.

صدوقی درخصوص رشد ترافیک دیتا در شبکه همراه اول اظهار داشت: ترافیک دیتا نسبت به فروردین سال ۹۵ حدود 2.9 برابر و نسبت به فروردین ۹۲ حدود ۴۲۶برابر رشد کرده است.

وی افزود: با اینکه حدود یک‌درصد جمعیت جهان در ایران زندگی می‌کنند ولی سهم مصرف سالانه ترافیک اینترنت همراه ایران نسبت به جهان حدود ۶۰۰پتابایت (۱۵صدم درصد) است که برای کسب ترافیک یک‌درصدی در سال ۲۰۱۹، باید ترافیک سالانه ایران به ۱۰ هزار پتابایت برسد.

صدوقی تصریح کرد: بازدید مقام عالی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و افتتاح ۲۲ پروژه توسعه باند پهن و نوسازی و ارتقای شبکه به ارزش تقریبی ۴۱هزار میلیارد ریال در دهه فجر سال گذشته، نقطه عطفی در برنامه‌های توسعه اپراتور اول است.


تعلق سازمانی بالا در همراه اول

مدیرعامل اپراتور اول ضمن تشریح ترکیب نیروی انسانی همراه اول و شرکت‌های زیرمجموعه بیان کرد: همراه اول و زیرمجموعه با داشتن ۲۸۶۰ نیرو یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور است. کارکنان این شرکت تعلق سازمانی خوبی دارند؛ به‌طوری‌که تعلق سازمانی همراه اول از ۶۱‌درصد در سال ۹۲ به ۸۲‌درصد در سال ۹۵ رسیده که از میانگین جهانی بسیار بیشتر است. وی همچنین پیاده‌سازی ماژول‌های مالی و فروش ERP در شرکت را یکی از نمونه‌های موفق از پیاده‌سازی یک پروژه پیچیده بین حوزه‌یی دانست.


درآمد ۲۰۶۱ میلیارد تومانی از محل دیتا

صدوقی با اعلام اینکه رتبه شفافیت اطلاع‌رسانی همراه اول طی سال‌های گذشته همواره بهبود یافته است، گفت: در آخرین ارزیابی صورت گرفته یعنی پایان سال ۹۵، همراه اول بین ۳۰۱ شرکت بورسی موفق به کسب عنوان سیزدهم شفافیت شده است.

مدیرعامل همراه اول در ادامه با اشاره به درآمد کل و سود خالص تلفیقی گروه اظهار داشت: در سال ۹۵ درآمد کل حاصل از سرمایه‌گذاری‌های تلفیقی گروه، ۱۰هزار و ۷۴۹میلیارد تومان و عملکرد سود خالص تلفیقی گروه را ۲هزار و ۸۵۹میلیارد تومان و میزان درآمد دیتای همراه اول در سال گذشته را ۲۰۱۶میلیارد تومان اعلام کرد.

وی همچنین رشد سود خالص نسبت به ۹۴ را 15.4درصد، رشد سود عملیاتی را ۱۹درصد، ‌درصد رشد درآمد عملیاتی را ۱۷‌درصد و تحقق سود هر سهم را ۱۰۰‌درصد اعلام کرد.


جایگاه نخست در خاورمیانه

مدیرعامل اپراتور اول با اشاره به جایگاه این اپراتور در صنعت اپراتوری تلفن همراه گفت: همراه اول در خاورمیانه از نظر تعداد مشترک رتبه نخست، در آسیای‌جنوبی رتبه هشتم و در جهان بین ۱۰۰۳ اپراتور تلفن همراه، رتبه بیست و دوم را داراست.

وی همچنین دریافت تندیس بلورین هفتمین دوره جایزه ملی مدیریت مالی ایران، نشان برنزی سه ستاره دوازدهمین کنفرانس توسعه منابع انسانی، تندیس زرین سرآمدان روابط عمومی و نشان ویژه پاسخگویی را ازجمله دستاوردها و افتخارات این اپراتور در سال ۹۵ اعلام کرد.

صدوقی با اشاره به اهم فعالیت‌های حوزه مسوولیت اجتماعی همراه اول در سال ۹۵ بیان کرد: حمایت از تیم‌های ملی فوتبال و والیبال و باشگاه‌های ورزشی، فدراسیون شطرنج و ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌یی، حمایت مالی از طرح محسنین کمیته امداد، استمرار حذف قبوض کاغذی و ایجاد سیستم الکترونیک پرداخت صورت‌حساب و همکاری با قوه قضاییه به‌منظور پیشگیری از وقوع جرایم مرتبط با تلفن همراه ازجمله اقدامات ما درراستای مسوولیت اجتماعی بوده است.

کسب رتبه ۲ ارزش بازار و بیشترین سودآوری

صدوقی با اشاره به جایگاه اپراتور اول بین 100شرکت برتر ایران گفت: کسب رتبه ۲ بالاترین ارزش بازار، رتبه ۲ بیشترین سودآوری و رتبه نخست بهره‌وری کل عوامل، از موفقیت‌های همراه اول در سال گذشته بوده است.

وی با بیان اینکه طی سال‌های ۹۳ و ۹۴ همراه اول در دو سال پیاپی موفق به کسب رتبه نخست اپراتورهای تلفن همراه کشور در ارزیابی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شده است، اظهار امیدواری کرد: در سال جاری، علاوه بر اعلام نتایج ارزیابی امسال، نتایج ارزیابی فاوا در سال گذشته نیز بعد از گذشت ماه‌ها، بالاخره اعلام شود.

وی درخصوص مبالغ پرداختی به دولت نیز گفت: از سال ۸۸ سال واگذاری شرکت به بخش خصوصی هر ساله مبالغ پرداختی به دولت افزایش داشته و در سال ۹۵ این مبلغ به ۵۹۵۸میلیارد تومان رسیده است که رقم بسیار بزرگی است.

مدیرعامل همراه اول در پایان با اشاره به استقرار انواع سیستم‌های مدیریت در اپراتور اول گفت: در سال گذشته ۱۲ عنوان گواهینامه اخذ یا تمدید شده است.

وی در ادامه رویکرد آتی همراه اول را اینترنت اشیا (IOT) عنوان کرد و گفت: همراه اول در سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری سنگینی برای توسعه شبکه خود جهت ارائه اینترنت پرسرعت انجام داد. در آینده اینترنت اشیا حرف اول را خواهد زد و هم‌اینک همراه اول آماده‌ترین شبکه را برای ارائه این خدمات فراهم کرده است. صدوقی درخصوص فیلتر شدن سرویس مکالمه صوتی تلگرام نیز گفت: به نظر می‌رسد مقامات قضایی به‌دلیل مباحث امنیتی اقدام به این کار کرده‌اند و مصالح کشور را درنظر گرفته‌اند ولی در هر صورت، اپراتورها در این خصوص نقشی نداشته‌اند.

مشاهده صفحات روزنامه