گاف ترامپ

۱۳۹۶/۰۱/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۴۲۷۵


تایمز:

این روزنامه تیتر یک خود را به حضور ترامپ رییس‌جمهوری امریکا و همسرش در مقابل جمعیتی از مردم به مناسبت خرگوش عید پاک اختصاص داده است. برخی رسانه‌ها عنوان کرده‌اند که ملانیا همسر ترامپ سعی داشت با یک حرکت پنهانی نکته‌یی را به ترامپ یادآوری کند. البته حرکت او از دوربین رسانه‌ها مخفی نماند و سوژه شد. بخشی از این مراسم پخش سرود ملی بود که باید تمام حاضران هنگام شنیدن آن دست چپ‌شان را روی سینه قرار می‌دادند. سرود که اجرا شد دونالد ترامپ رییس‌جمهور امریکا، مثل همیشه با لبخندی ملیح و چهره‌یی خونسرد ایستاده بود اما مشخص بود که حواسش جمع نیست چراکه فراموش کرده بود دست روی سینه بایستد. ملانیا به محض آنکه متوجه این بی‌حواسی همسرش شد سعی کرد او را متوجه کند. در ویدیوهای منتشر شده کاملا به‌طور واضح دیده می‌شود که ملانیا با دست راستش به ترامپ چندین‌بار ضربه می‌زند تا سریع‌تر ژست خود را تغییر دهد. دیلی‌میل نوشت: «هرچند ملانیا سعی کرد بدون آنکه تغییری در چهره‌اش ایجاد شود و با تمام مهارت زنانه خود تلاش کرد تا توجه کسی جلب نشود اما حرکت او شکار دوربین‌ها شد.»


وال‌استریت ژورنال:

این روزنامه یکی از تیترهای خود را به هشدار مایک پنس معاون رییس‌جمهور امریکا به کره‌شمالی اختصاص داده است. بر این اساس، مایک پنس معاون رییس‌جمهور امریکا، روز دوشنبه به کره‌شمالی هشدار داد حملات اخیر امریکا در سوریه و افغانستان را درنظر داشته باشد و اراده دونالد ترامپ را به آزمایش نکشد. مایک پنس با رییس‌جمهور موقت کره‌جنوبی یک روز بعد از آزمایش موشکی شکست خورده کره‌شمالی صحبت می‌کرد. او گفت دفاع هوایی ضد کره‌شمالی را با سیستم دفاع موشکی تاد تقویت می‌کنیم. مایک پنس که در نخستین روز سفر خود به 4 کشور آسیایی بود، قصد دارد به متحدان امریکا نشان دهد دولت ترامپ به این منطقه حساس پشت نمی‌کند.


نیویورک‌تایمز:

یکی از تیترهای این روزنامه به حاشیه‌های همه‌پرسی اخیر ترکیه اختصاص دارد. اردوغان به‌تازگی خطاب به ناظران بین‌المللی رفراندوم اخیر این کشور که اعلام کردند «این همه‌پرسی براساس استانداردهای جهانی برگزار نشده است»، گفت: حد و جایگاه خود را بدانید. این گزارش درحالی است که رییس‌جمهوری ترکیه، ساعتی بعد از آنکه نتایج غیررسمی همه‌پرسی تغییر قانون اساسی این کشور از پیروزی طرفداران این تغییر خبر داده بود، در یک کنفرانس خبری سخنرانی کرد و گفت که نتایج غیررسمی نشان می‌دهند حدود ۲۵میلیون نفر در این همه‌پرسی به تغییر قانون اساسی رای «آری» داده‌اند که 1.3میلیون نفر بیشتر از آرای اردوگاه مخالفان است. هدف از برگزاری همه‌پرسی روز یک‌شنبه، ایجاد تغییرات ساختاری در قانون اساسی ترکیه و تغییر نظام این کشور از پارلمانی به نظام ریاستی است. این تغییرات به اردوغان اختیارات بیشتری داده و به او اجازه می‌دهد در صورت پیروزی در انتخابات تا سال ۲۰۲۹ در قدرت باقی بماند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر