ایرانشهر

۱۳۹۶/۰۱/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۴۲۶۷

پادگان «۰۶» تهران

فضای سبز می‌شود

مدیرکل دفتر طراحی شهری و بافت‌های با ارزش وزارت راه و شهرسازی از تلاش برای اجرای قانون خروج پادگان‌ها از شهرها در تهران، خرم آباد، ساری و اصفهان خبر داد.

به گزارش مهر، فرزانه صادق‌‌مالواجرد، مدیرکل دفتر معماری، طراحی شهری و بافت‌های واجد ارزش معاونت معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی گفت: این اداره کل با هدف ایجاد زمینه‌های ارتقای کیفیت فضاهای داخلی شهرها، اقداماتی را در حوزه‌های سیاست‌گذاری تهیه و طرح‌های شهری مرتبط با اجرای قانون انتقال پادگان‌ها یا طراحی معماری ایستگاه‌های راه آهن کشور را انجام می‌دهد.

مالواجرد اظهار کرد: طرح‌های انتقال پادگان‌ها از درون شهرها نیز در وزارت راه و شهرسازی بررسی شده است. با توجه به کمبود انواع سرانه‌های ورزشی، فضای سبز، تفریحی و فرهنگی در شهرها می‌توان از فضای به جا مانده از انتقال پادگان‌ها به عنوان آخرین فرصت برای توسعه متوازن شهری یاد کرد.

به گفته مدیرکل طراحی شهری وزارت راه و شهرسازی؛ طرح‌های تبدیل پادگان‌های ۰۷ خرم‌آباد، ساری، ۰۶ تهران و اراضی ۳۰۰هکتاری اصفهان به فضاهای سبز و فرهنگی این شهرها و در راستای اجرای قانون خروج پادگان‌ها از شهرها در دست بررسی است.


اعتبار 30 میلیون دلاری سازمان هواشناسی

معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان هواشناسی با اشاره به امکانات اندکی که در اختیار این سازمان در مقایسه با بسیاری کشورهای دیگر قرار دارد، گفت: هواشناسی ایران در چنین شرایطی معجزه می‌کند که بیشتر پیش‌بینی‌های آن به وقوع می‌پیوندد. به گزارش ایرنا، داوود پرهیزگار اظهار کرد: طی سال‌های اخیر بیشتر کشورهای دنیا سرمایه‌گذاری خوبی در زمینه هواشناسی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه کشور امریکا سالانه بالغ بر 4میلیارد دلار در بخش هواشناسی هزینه می‌کند، افزود: این هزینه در کشور چین به 3میلیارد دلار و در ژاپن به 750 میلیون دلار می‌رسد.

پرهیزگار ادامه داد: در حالی شاهد این سرمایه‌گذاری‌های عظیم در چنین کشورهایی هستیم که اعتبار سالانه سازمان هواشناسی ایران تنها به 30 میلیون دلار می‌رسد.

رییس سازمان هواشناسی ایران تصریح کرد: با این وجود و با وجود تنگناهای مالی، امکانات ضعیف و نیروی کارشناسی اندک همکاران ما در استان‌های مختلف بسیار خوب عمل کرده و شاهدیم حوادث مختلف جوی را به خوبی پیش‌بینی و اخطاریه‌های لازم را به موقع صادر می‌کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر