تعداد دقیق شهدای آتش‌نشان ۱۶ نفر است

۱۳۹۵/۱۱/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۹۷۲۷

مجتبی عبداللهی، رییس ستاد تشییع پیکر شهدای آتش‌نشان گفت: بر اساس آمارها نیروهای عملیاتی که در حادثه ساختمان پلاسکو به درجه شهادت نائل آمدند ۱۶نفر هستند، به نحوی که ۱۵نفر در اینجا نیرو داشتیم و یک نفر هم روز اول دچار سوختگی شده بود که به بیمارستان منتقل شد و به درجه شهادت نائل آمد، صحبت‌های اولیه مبنی بر ۲۰نفر شهید آتش‌نشان بود اما بررسی‌های دقیق‌تر نشان می‌دهد ۱۶نفر از همکاران خود را در این حادثه از دست داده‌ایم، در این مدت ۷ پیکر کشف شده که ۳ پیکر پیدا شده شهدا هستند و ۴ نفر برای سایر شهروندان هستند. وی افزود: تلاش می‌کنیم تا روز پنج‌شنبه بتوانیم پیکر مطهر سایر شهدای آتش‌نشان را در حادثه ناگوار پیدا کنیم. بر اساس گزارش‌های واصله شرایط به گونه‌یی است که از نظر حجم آتش و حرارت قابل تصور نیست، به نحوی که حتی آهن‌ها در اینجا ذوب شده‌اند.


ثبت دمای ۵۴۰ درجه زیر آوار پلاسکو

به گفته شهرام گیل‌آبادی، مدیر ارتباطات شهرداری تهران روز گذشته دمای ۵۴۰درجه زیر مخروبه‌های ساختمان پلاسکو ثبت شد.


تجسس بدون نتیجه

در همین حال، بنابه گفته آتش‌نشانان و کارشناسان حاضر در محل گمان می‌رود که در قسمت غربی ساختمان بتوان پیکر مفقودان این حادثه را کشف کرد. به گزارش ایلنا عملیات آواربرداری در روز ششم حادثه پلاسکو همچنان بدون کشف اجساد شهروندان و آتش‌نشانان مفقود شده تا بعدازظهر دیروز ادامه یافت. بنابر شواهد عینی، ضلع غربی ساختمان پلاسکو که در مجاورت ساختمان پاساژ کویتی‌ها قرار دارد، در حال تخلیه شدن است و آتش‌نشانان توانستند پیشرفت خوبی در این قسمت از ساختمان داشته باشند. در عملیاتی که از صبح دیروز آغاز شده، هنوز هیچ جسدی از زیر آوار خارج نشده است و تنها چند کپسول اکسیژن که متعلق به آتش‌نشانان مفقودی بود، از زیر آوار بیرون کشیده شد.


احراز هویت پیکرهای حادثه از امروز

از سوی دیگر مسعود قادی‌پاشا، مدیرکل پزشک قانونی استان تهران نیز گفت: احراز هویت 5 پیکر تحویل داده شده به پزشک قانونی امروز اعلام می‌شود. به گزارش ایلنا، قادی‌پاشا درباره احراز هویت پیکرهایی که به پزشک قانونی تحویل داده شده گفت: در این مدت 15خانواده از آتش‌نشانان و 4خانواده از افراد عادی به ما مراجعه کردند و ما از آنها نمونه دی.‌ای.ان گرفتیم و فرم احراز هویت را تکمیل کرده‌اند. وی ادامه داد: تا امروز 5 پیکر از زیر آوار خارج شده و به پزشک قانونی تحویل داده شده است و ما در حال احراز هویت این افراد هستیم و از آنها نیز نمونه دی.‌ای.ان گرفتیم تا با نمونه‌هایی که در اختیار داریم، مطابقت دهیم. مدیرکل پزشک قانونی افزود: احراز هویت این افراد هنوز قطعی نشده است و ما در حال آزمایش‌های لازم هستیم و فردا نتیجه نهایی را اعلام خواهیم کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر