کمپینی برای حمایت از تولید و کالاهای ایرانی

۱۳۹۵/۱۱/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۹۵۸۳


خانه صنعت و معدن با عضویت 30 خانه در استان‌های کشور فراگیرترین تشکل صنعتی و معدنی است که از بدو تاسیس حمایت تولید داخلی را در صدر فعالیت خود قرار داده و با شعار تولید ملی - افتخار ملی موفق به جلب‌توجه مقامات و مردم به اهمیت تولید ایرانی شده است.

در این راستا هدف اصلی این نهاد مردمی توجه به حوزه صنعت، معدن و تجارت کشور معطوف شده است تا در راستای رفع موانع این حوزه پا به پای دولتمردان تلاش دارد تا در آینده نه چندان دور با به حرکت درآوردن چرخ تولید شاهد رونق و پویایی حوزه اقتصاد کشورمان باشیم. این تشکل مردم نهاد دارای کمیسیون‌های مختلفی است که از جمله باید به نقش کمیسیون زنان در این تشکل اشاره کرد.

کمیسیون زنان خانه صنعت، معدن و تجارت ایران از بدو تاسیس خود با نگاه ویژه‌یی در راستای اهداف خانه صنعت، معدن و تجارت ایران به بحث حمایت از تولید ملی و نقش زنان به عنوان نیمی از جمعیت فعال کشور در رسیدگی به مسائل و مشکلات کار و کارآفرینی در سطح کلان و توجه ویژه به مسائل و مشکلات زنان در سطح جامعه ایران را دنبال می‌کند.

به هرحال در بازه زمانی امروز ما شاهد نقش آفرینی زنان در حوزه تولید و صنایعی همچون صنایع دستی، مواد غذایی و... هستیم؛ لذا باتوجه به شعار سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی؛ اقدام وعمل قرار است تا کمیسیون زنان خانه صنعت به کمک این شاغلان برای بهبود بخشی محیط کسب و کار فعالیت کند.

از سوی دیگر با توجه به بحث اقتصاد مقاومتی و فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولید ملی و اعتقاد به مدیریت و نقش بانوان در خرید کالاهای ایرانی لذا در این کمیسیون عمده‌ترین هدف اقداماتی برای فرهنگسازی خرید کالاهای ایرانی است. در این راستا باید به نقش بانوان در زمینه تشویق و خرید کالاهای ایرانی اشاره کرد، باید گفت که بانوان به عنوان مهره اصلی در زمینه خرید کالاهای ایرانی به شمار می‌روند و این افراد (زنان) تعیین‌کننده‌ترین عامل در انتخاب و خرید کالاها هستند.

در کمیسیون زنان خانه صنعت با هدف فرهنگ‌سازی و آگاهی عمومی در سطح کشور و ترغیب و تشویق آحاد ملت ایران به خرید کالاهای ایرانی به عنوان یک اصل ملی - مذهبی در حمایت از تولید ملی برای گذر از بحران اقتصادی و خروج از رکود اقدام به برگزاری کمپین از یلدا تا نوروز کرده است.

این مراسم با همکاری و مشارکت وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران و خانه صمت در 30 آذرماه 1395 در محل بوستان گفت‌وگو در مراسمی تحت عنوان از «یلدا تا نوروز» در حمایت از شعار حمایت بانوی ایرانی از کالای ایرانی در مراسمی با حضور مقام عالی وزیر صنعت، معاونان و مدیران وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران و دیگر مقامات و مسوولان وزارتخانه‌ها، دانشگاهیان، تشکل‌ها، کارآفرینان و فعالان اقتصادی خصوصا تشکل‌ها و فعالان اقتصادی زن برگزار شد که از آن روز تا به امروز ما شاهد اتفاق‌های خوشایندی در ارتباط با تشکیل این کمپین هستیم.

مهم‌ترین هدف از تشکیل این کمپین معرفی کالاهای ایرانی، ظرفیت و کیفیت آنها به مصرف‌کنندگان و همچنین جلوگیری از بی‌کاری جوانان بود. در این مراسم که با حضور محمدرضا نعمت‌زاده انجام شد این مقام ارشد در بخش صنایع به توجه زنان به تولید کالاهای ایرانی اشاره کرد و همچنین در راستای ایجاد این کمپین تشکری از بانوان خانه صنعت به عمل آورد؛ چراکه به اعتقاد او بانوان ایرانی در این سال‌ها بار سنگین دشواری‌های اقتصاد خانواده را بر دوش

کشیده‌اند.

وزیر صنعت در بخش دیگری از سخنانش به نقش اصلی زنان در بخش اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت که هم‌اکنون زنان نیز رکن اصلی حمایت و ترویج مصرف تولیدات و کالاهای ایرانی هستند و افزایش مصرف کالای ساخت داخل به ویژه توسط بانوان، موجب اشتغالزایی جوانان ایرانی و ارتقای نشاط و امید در جامعه می‌شود، محمدرضا نعمت‌زاده با تاکید بر تولید کالا با رویکرد صادرات محور به عنوان یکی از راهکارهای حمایت از تولید داخل اظهار کرد: « اگر می‌خواهیم مصرف محصولات و تولیدات ملی در داخل کشور رونق داشته باشد باید به صادرات و ارتقای کیفیت محصولات مطابق با استانداردها توجه و اهتمام ویژه داشته باشیم.»

همچنین در دیدار روز 30 دی ماه با مقام عالی وزیر صنعت او به نقش زنان و توجه آنها به استفاده از کالاهای تولیدی اشاره کرد و همچنین از متولیان تشکیل کمپین یلدا تا نوروز قدردانی کرد و همچنین محمدرضا نعمت‌زاده در راستای تشکیل این کمپین سخن از حمایت وزارتخانه به عمل آورد و از دست‌اندرکاران و معاونان نیز درباره به سرانجام رسیدن این کمپین و رونق حوزه تولید سخن به میان آورد.

حال در کلام آخر باید به نقش کمیسیون در رونق حوزه تولید اشاره کرد و گفت که این کمیسیون در نظر دارد با تشکیل شورای سیاست‌گذاری و تشکیل ستاد ملی برگزاری کمپین با دیگر برگزارکنندگان حرکت‌های ماندگار و ملی در تحقق اهداف این کمپین

گام بردارد.

در این راستا باید اظهار کرد که این کمپین متعلق به آحاد ملت ایران و یک وظیفه ملی از سوی تشکل‌های تخصصی همچون خانه صنعت محسوب می‌شود و لذا دست حمایت، مشارکت و همکاری به سوی تمامی ملت ایران دراز می‌کند و همه آنها را به همکاری دعوت می‌کند تا استفاده از کالای تولیدی صنعتگران ایرانی را تقویت بخشد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر