معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری انرژی ایران در کیش

۱۳۹۵/۱۰/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۷۹۲۹


گروه انرژی سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کیش موسوم به KISH ENEX در روزهای 20 تا 23 دی‌ ماه سال جاری برگزار می‌شود. نمایشگاهی که برگزاری آن از آخرین اقدامات دولت یازدهم در راستای فراهم‌ کردن زمینه‌یی برای معرفی و مشارکت‌های شرکت‌های داخلی و خارجی به حساب می‌آید. تاکنون شاهد این بودیم که با فضای ایجاد شده در دوران پسابرجام تفاهمنامه‌هایی با شرکت‌های مطرح و بنام بین‌المللی ازجمله توتال، رویال‌داچ‌شل و لوک‌اویل امضا شد که انتظار می‌رود به زودی تبدیل به قرارداد شوند. برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کیش در ادامه مسیر معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و همکاری با شرکت‌های داخلی در حوزه‌های مختلف نفت، گاز، انرژی‌های تجدیدپذیر و برق است. دوازدهمین دوره این نمایشگاه در سال گذشته و پس از امضای برجام، نخستین حضور جدی خارجی‌ها در این رویداد پس از 10سال را رقم زد و انتظار می‌رود تا در نمایشگاه امسال استقبال چشمگیرتری نیز صورت بگیرد.

تاکنون اعلام شده که در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کیش نمایندگانی از 13کشور جهان برای سرمایه‌گذاری در ایران حضور پیدا خواهند کرد. قرار است شرکت‌هایی از اتریش، سوییس، ایتالیا، فرانسه، آلمان، چین، ایالات‌ متحده، اسپانیا، روسیه، آفریقای‌‌جنوبی، هلند و اسکاتلند برای ارزیابی آخرین فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه نفت و انرژی به کیش سفر کرده و با همتایان ایرانی خود در این زمینه رایزنی کنند.

در این راستا غلام‌رضا منوچهری، معاون مهندسی و توسعه شرکت ملی نفت ایران نیز برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کیش را فرصتی برای شناخت بیشتر سرمایه‌گذاران از پتانسیل‌های ایران دانست. منوچهری در این زمینه گفت:«برگزاری نمایشگاه انرژی کیش در منطقه آزاد کیش هم می‌تواند به فرصتی برای شناخت بیشتر سرمایه‌گذاران از پتانسیل‌های سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز ایران منجر شود». البته نگاهی به اسامی مشارکت‌کنندگان در این نمایشگاه که در پایگاه اطلاع‌رسانی این رویداد بین‌المللی منتشر شده‌، نشان‌دهنده این موضوع است که نه‌تنها اسامی شرکت‌های خارجی حاضر به تعداد کشورهایی که از آنها نام برده شده، نمی‌رسد بلکه نام هیچ کمپانی بین‌المللی مطرحی نیز در آن به چشم نمی‌خورد. هرچند ممکن است که تا روز برگزاری نمایشگاه لیست مشارکت‌کنندگان در این نمایشگاه دستخوش تغییراتی شده و به‌شمار شرکت‌های خارجی و نیز معتبر افزوده شود.

در این زمینه رضا پدیدار، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در گفت‌وگو با «تعادل» اظهار کرد که دلیل اصلی این موضوع حل نشدن کامل مشکلات مراودات بانکی است. از این‌رو شرکت‌های بزرگ از طریق شرکت‌های زیرمجموعه خود یا نمایندگی‌ها و طرف‌های همکاری خود در ایران در این نمایشگاه‌ها حضور می‌یابند. هر چند ممکن است شرکت‌های بین‌المللی عزم خود را برای حضور در بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران که اردیبهشت ‌ماه 96 در تهران برگزار می‌شود، جزم کرده ‌‌باشند و از این جهت به کیش‌انکس 2017 اقبال نشان نداده ‌باشند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر