روی خط خبر

۱۳۹۵/۰۸/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۳۹۴۰

احداث نخستین شهرک صنعتی اختصاصی ترکیه در ایران

گروه صنعت| مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ارتباط با تفاهمنامه‌یی که با اتاق صنایع استانبول امضا شده است، گفت: برای نخستین‌بار در کشور یک شهرک صنعتی مستقل توسط سرمایه‌گذاران خارجی راه‌اندازی می‌شود. علی یزدانی ضمن اشاره به اینکه سرمایه‌گذار خارجی در قالب راه‌اندازی واحد صنعتی کوچک و متوسط به صورت پراکنده در کشور وجود دارد، گفت: ترک‌ها برای احداث 140واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری بیش از 10میلیارد دلار برنامه‌ریزی کرده و خدمات طراحی را هم خودشان انجام می‌دهند. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره محل استقرار این شهرک صنعتی گفت: طرف ترکیه‌یی برای محل استقرار این شهرک چند شاخص را عنوان کرده است که از آن جمله باید نزدیک به فرودگاه، راه‌آهن و جاده باشد و زیرساخت‌های آب، برق و گاز آن نیز فراهم شده باشد. وی با اشاره به اینکه آنها زمینی بیش از 500هکتار را درخواست کرده‌اند، گفت: ما تاکنون 15منطقه را به آنها پیشنهاد داده‌ایم. یزدانی افزود: چینی‌ها نیز مذاکرات مشابهی را دنبال می‌کنند، آنها قصد دارند در منطقه سیرجان سرمایه‌گذاری کنند اما هنوز به‌طور جدی ورود پیدا نکرده‌اند.


65 هزار کامیون فرسوده در جاده‌ها

گروه صنعت| مدیر گروه پژوهش‌های سرمایه‌گذاری و تامین مالی موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی، زمانبر بودن فرآیند نوسازی کامیون‌های فرسوده را یکی از موانع نوسازی ناوگان خودروهای تجاری ذکر کرد و گفت: 65هزار دستگاه کامیون و کشنده فرسوده بالای 10تن با سن بالاتر از 35سال در کشور رفت‌وآمد می‌کنند. علیرضا گرشاسبی توضیح داد: از جمله مهم‌ترین دلایل تاخیر در اجرایی شدن طرح نوسازی خودروهای تجاری، زمانبر بودن فرآیند نوسازی این کامیون‌ها و کشنده‌های فرسوده در شورای اقتصاد است. وی افزود: طراحی زیرساخت‌های حقوقی و نرم‌افزاری، طراحی مکانیسم پیاده‌سازی شامل چگونگی ثبت‌نام متقاضیان نوسازی و تامین‌کنندگان خودرو، چگونگی اسقاط خودرو توسط متقاضیان، اعطای تسهیلات نوسازی و در پایان اندازه‌گیری، صحه‌گذاری و پرداخت پاداش به سرمایه‌گذار از دیگر موانع پیش روی این طرح است.


اکران توانمندی‌های صنایع دریایی ایران در هلند

گروه صنعت| سفیر ایران در هلند طی بازدید از غرفه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در نمایشگاه «انرژی فراساحلی آمستردام 2016» ابراز امیدواری کرد که همکاری‌های ایران و شرکت‌های خارجی در حوزه صنایع دریایی به نتیجه مطلوب برسد. جهانگیری گفت: شرکت‌های ایرانی و به ویژه ایدرو برای نخستین بار پس از 20سال حضور مستقل و موثری در این نمایشگاه پیدا کردند. معاون توسعه سرمایه‌گذاری‌های صنعتی سازمان گسترش نیز با اشاره به اینکه شرکت ایزوایکو به عنوان بزرگ‌ترین شرکت کشتی‌ساز ایران محسوب می‌شود، گفت: این شرکت با توجه به توان فنی و صنعتی‌اش می‌تواند کشتی‌های کوچک و اقیانوس‌پیما و سیستم‌های حفاری و سکوهای دریایی بسازد.

در همایش دو روزه «انرژی فراساحلی ۲۰۱۶ آمستردام» بیش از 12هزار کارشناس، متخصص، سرمایه‌گذار و خریدار انرژی و بیش از 650 شرکت فعال در حوزه انرژی در دریا از سراسر جهان حضور دارند.

مشاهده صفحات روزنامه