اخبار

۱۳۹۵/۰۷/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۲۱۹۷

وزارت راه به شهرداری‌ها یارانه پرداخت کند

معاون عمرانی استانداری استان تهران با اشاره به کاهش درآمدهای شهرداری‌ها از محل ساخت و سازها گفت: باید برای کمک به شهرداری‌های سراسر کشور چاره مناسبی اندیشیده شود. به گزارش ایسنا، حسن کریمی در مراسم واگذاری 50 دستگاه اتوبوس بازسازی شده به شهرداری‌های استان تهران گفت: بازسازی ناوگان اتوبوسرانی که امروز شاهد واگذاری 50 دستگاه از این اتوبوس‌ها به شهرداری‌های استان تهران هستیم، نمونه روشنی از تحقق بیانات مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی است. وی افزود: حفظ و نگهداری از داشته‌های شهرها و بازسازی مجدد ناوگان اتوبوسرانی برای بهره‌گیری کامل می‌تواند کمک موثری به شهرداری‌های کوچک استان تهران داشته باشد.

معاون عمرانی استانداری استان تهران ادامه داد: ترافیک و آلودگی کلان‌شهر تهران ناشی از کمبود در بخش‌های مختلف حمل و نقل عمومی در این شهر است و این باعث شده که شهروندان از خودروهای شخصی خود استفاده کنند و به تبع این امر شاهد افزایش آلودگی و ترافیک در این کلان‌شهر هستیم. وی تاکید کرد: امروز وظیفه حمل و نقل درون شهری برعهده شهرداری‌هاست اما وظیفه حمل و نقل برون شهری که برعهده وزارت راه و شهرسازی است نیز توسط شهرداری‌ها انجام می‌شود لذا باید وزارت راه و شهرسازی این وظیفه خود را انجام دهد یا سوبسید آن را به شهرداری‌ها پرداخت کند.


رشد ۳۰ درصدی خدمات در 2 فرودگاه بین‌المللی

بهمن باقری، مدیر دفتر نظارت بر‌ کیفیت خدمات فرودگاهی‌شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی از رشد ۳۰درصدی در طرح ارتقای کیفیت خدمات فرودگاهی به مسافران نسبت به سال گذشته در فرودگاه مهرآباد و مشهد خبر داد و در عین حال گفت: فرودگاه بین‌المللی مشهد در رتبه‌بندی جهانی «ای. اس. کیو» (ASQ) قرار می‌گیرد.

بهمن باقری، مدیر دفتر ظارت بر کیفیت خدمات فرودگاهی ‌شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران درخصوص چگونگی اجرای طرح تحول خدمات فرودگاهی اظهار کرد: شروع به کار دفتر نظارت بر کیفیت خدمات فرودگاهی(ASQ) همزمان با شروع به کار تیم جدید مدیریت عالی شرکت در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۴ با هدف ارتقای کیفیت خدمات فرودگاهی رسما کلید خورد.

وی با اشاره به اهداف تاسیس دفتر در حوزه صیانت از حقوق شهروندی در فرودگاه‌های کشور و تاکیدات وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها عنوان کرد، این طرح شامل فرودگاه‌های پرترافیک و بین‌المللی است و در همین راستا دو فرودگاه مهرآباد به عنوان پرترافیک‌ترین فرودگاه کشور همچنین فرودگاه مشهد به عنوان مهم‌ترین قطب گردشگری و زیارتی انتخاب شدند.

وی با توضیح اینکه«ای. اس. کیو» دپارتمانی است در اتحادیه بین‌المللی فرودگاه‌ها که با هدف ارزیابی فرودگاه‌های جهان از دیدگاه مسافران تاسیس شده است، گفت: هر سال حدود ۳۰۰ فرودگاه در دنیا در این طرح شرکت می‌کنند و از نظر کیفیت ارائه خدمات به مسافران در رنکینگ رتبه‌های متفاوتی دارند، تاسیس

«ای. اس. کیو» در دپارتمان «ای.سی.آی»(ACI) که از سال ۲۰۰۶ شروع به فعالیت کرد و هدف آن ایجاد رقابت در خدمات‌رسانی به مسافران در فرودگاه‌هاست. بالطبع شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نیز با تاسیس این دفتر اهداف عالیه جهانی را در سطح کشوری و بین‌المللی دنبال می‌کند.

باقری از رشد ۳۰درصدی در طرح ارتقای کیفیت خدمات فرودگاهی به مسافران نسبت به سال گذشته در فرودگاه مهرآباد و مشهد خبر داد و گفت: در فرودگاه‌های مشهد و مهرآباد به رشد جهشی دست پیدا کردیم و اگر مشکلاتی نظیر تامین اعتبار طرح‌ها وجود نداشت، پروژه‌های مرتبط با ارتقای سطح کیفیت ارائه خدمات به مسافران با سرعت و کارایی بیشتری انجام می‌گرفت.


وجود ۶۰‌ هزار هکتار سکونتگاه غیررسمی در کشور

نریمان مصطفایی، مدیرکل دبیرخانه ستاد بازآفرینی شهری با اشاره به وجود۶۰‌ هزار هکتار سکونتگاه غیررسمی در کشور گفت: حدود ۱۰درصد حاشیه‌نشینان مشهد تحصیلات عالی دارند و ۳۴درصد این جمعیت را جوانان تشکیل می‌دهند. مصطفایی در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان که با دستور جلسه برنامه توانمندسازی و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی مشهد و سبزوار برگزار شد، با اشاره به رشد سریع شهرنشینی در کشور گفت: مخاطرات و آسیب‌های اجتماعی و زیست‌محیطی همچنین کمبود خدمات در حوزه‌های مختلف از‌جمله ویژگی‌های سکونتگاه‌های غیررسمی در ایران است. وی ادامه داد: بیش از ۶۰‌ هزار هکتار سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه‌نشینی در ایران وجود دارد و همچنین ۵۶‌ هزار هکتار بافت نابسامان در محلات شهری داریم. مدیرکل دبیرخانه ستاد بازآفرینی شهری تاکید کرد: چهار هزار روستا در کشور داریم که از این میزان دو هزار و ۷۰۰روستا با جمعیت بیش از پنج هزار نفر در حریم شهرها قرار گرفته‌اند و بلاتکلیف هستند. وی با بیان اینکه دو شهر مشهد و سبزوار به عنوان پایلوت ساماندهی حاشیه شهر انتخاب شده‌اند، خاطرنشان کرد: در مشهد 4هزار هکتار سکونت غیررسمی با یک ‌میلیون ‌و ۱۵۰‌هزار نفر جمعیت داریم. همچنین ۳۰۰‌هزار مهاجر بیگانه در این شهر سکونت دارند که تراکم بالای جمعیت، رشد لجام‌گسیخته جمعیت، ضریب بالای وقوع جرم، تامین امنیت و آسیبب‌های اجتماعی از مشکلات اصلی این مناطق است.

مشاهده صفحات روزنامه