صحنه‌ها میزبان کدام نمایش‌ها می‌شود؟

۱۳۹۵/۰۶/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۰۲۰۶

با پایان روزهای پرهیاهوی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران مبارک و کوچ دو ساله عروسک‌ها، سالن‌های اجرایی تهران میزبان آثار تازه‌یی خواهند شد. مجموعه تئاترشهر به عنوان قلب تپنده تئاتر در مرکز شهر سالن‌هایش، اجراهای خود را از سر خواهند گرفت و علاقه‌مندان به هنرهای نمایشی می‌توانند با مراجعه به این سالن‌ها به تماشای آثار مورد علاقه خود در ژانرهای متفاوت بنشینند.

سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر که پیش از آغاز جشنواره میزبان حمید امجد بود، مجددا اجراهای عمومی خود را از سر خواهد گرفت و شاهد اجرای هنرمندی خواهد بود که پس از 12سال با نمایش «سه‌ خواهر و دیگران» به صحنه تئاتر بازگشته است. سایر سالن‌های این مجموعه نیز اجراهای تازه‌یی بر صحنه خواهند داشت. وحید رهبانی با نمایش «پیکرهای آلمانی» به سالن چهارسو خواهد آمد و به مدت 17شب اجرا خواهد داشت.

سیروس همتی نمایش «صبح بخیر» را به تالار سایه و بابک دقیقی با تازه‌ترین اثر خود در تالار قشقایی به صحنه خواهد رفت. شهرام گیل آبادی نیز پس از ۶سال دوری از صحنه تئاتر از هشتم شهریورماه با اجرای نمایشنامه‌یی از محمود استادمحمد به این سالن می‌آید.

نمایش «تک‌ نگاری‌های محمود استاد محمد برای سکوت سپنج رنج و شکنج فرخنده» به گفته گیل آبادی تا ۳۱شهریور در مجموعه تئاتر شهر به اجرای خود ادامه می‌دهد و سپس به کانادا، آلمان و سوئد برای اجرا خواهد رفت. این نمایش با بازی نوشین حسن‌زاده، رویا فلاحی، نازنین مهیمنی، شمسی صادقی و فریدون محرابی از دوشنبه ۸شهریورماه تا ۳۱ در پلاتو اجرای تئاتر شهر روی صحنه می‌رود. سالن استاد سمندریان با پایان این اجراها میزبان دو نمایش «جاودانگی» به کارگردانی نیما دهقان و «از زیرزمین تا پشت بام» به کارگردانی افسانه ماهیان خواهد بود. تازه‌ترین اثر ماهیان نوشته مهین صدری است که با حضور بازیگرانی چون الهام کردا، صابر ابر، هوتن شکیبا، مارین ون هولک بر صحنه جان می‌گیرد.

از سوی دیگر «ماتریوشکا» نمایشی است که به کارگردانی پارسا پیروزفر در سالن استاد ناظرزاده اجرا خواهد شد. «ماتریوشکا» براساس ۸داستان کوتاه آنتون چخوف است. نمایش «زنانی که به بزها خیره شدند» به نویسندگی، طراحی و کارگردانی ایوب آقاخانی نیز دیگر نمایشی است که در این سالن اجرا خواهد شد. گفتنی است؛ ایوب آقاخانی در کنار بهاره رهنما، نگار فروزنده و با صدای ناصر طهماسب از ١٦شهریورماه این نمایش را در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می‌برد. تماشاخانه سنگلج نیز که میزبان نمایش «انسانم آرزوست» به کارگردانی هنرمند پیشکسوت داوود فتحعلی بیگی بود؛ با پایان این اجرا میزبان نمایشی به کارگردانی مشترک آراز بارسقیان و غلامحسین دولت‌آبادی در مورد زندگی غلامحسین نوشین خواهد شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر