هزینه خسارت به راههای حیاتی یکپنجم بودجه عمرانی
امیر امینی، معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه «هر پنج سال حدود هزینه یکسال بودجه عمرانی کشور صرف جبران خسارت وارد شده به شریانهای حیاتی میشود»، گفت: در صورت صرف ۱۰درصد از بودجه عمرانی در بهینهسازی زیرساختهای حمل و نقل میتوان ۹۰ درصد باقیمانده را صرف رفاه مردم کرد. امینی با اشاره به عوامل تاثیرگذار بر تخریب راه و ابنیه فنی در زمان بروز مخاطرات طبیعی اظهار کرد: بررسیهای انجام شده در مورد سیلهای اخیر و آسیبهای وارد شده بر زیربناهای حمل و نقل بیانگر آن است که دستکاری بشر در طبیعت عامل بسیار مهمی در وارد شدن خسارت به زیرساختها و شریانهای حمل و نقلی بوده است. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، معاون برنامهریزی و اقتصاد حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه «یکی از نقاط ضعف در مقابله با بحران و مخاطرات، نداشتن نقشه ریسکپذیری شریانهای حمل و نقل بوده است.» گفت: قرار شد مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ظرف ۱۰روز دستورالعمل ریسکپذیری برای شریانهای حمل و نقل را در قالب یک نقشه GIS BASE با قابلیت نمایش تمام نقاط پرمخاطره در شریانهای حمل و نقل تهیه کند.»
