لزوم قطع انشعاب‌های غیرمجاز آب در اردبیل

۱۳۹۵/۰۴/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۶۰۵۰

اردبیل مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل گفت: قطع انشعاب‌های غیرمجاز در راستای صرفه‌جویی در مصرف آب باید مورد توجه قرار گیرد.

محسن قنبری در مراسم گرامیداشت هفته صرفه‌جویی در مصرف آب در اردبیل اظهار کرد: ما از طریق چاه‌ها، چشمه‌ها، قنوات و تصفیه‌خانه‌های شهری آب روستاها را تامین می‌کنیم، به‌طوری‌که در برخی از روستاها همچنان در تامین آب مشکلاتی وجود دارد و ما از طریق تانکرهای سیار آبرسانی که در اختیار داریم به تعداد 16دستگاه آبرسانی‌ها را به بیش از 72روستا انجام می‌دهیم. وی گفت: با این شرایط که کمبود منابع آب در برخی از مناطق روستایی محسوس است، ضرورت دارد با پرهیز از انشعابات غیرمجاز و مصارف غیرضروری تلاشی انجام شود تا بیش از هر زمان دیگر امر تامین منابع آب روستاییان مورد دقت و توجه قرار گیرد. مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل گفت: قطع انشعاب‌های غیرمجاز و توجه به اصلاح الگوی مصرف یکی از مصداق‌ها و بسترهای خوبی است که در امر صرفه‌جویی مصرف منابع آب باید مورد توجه قرار گیرد. قنبری یادآور شد: در برش استانی وظیفه‌یی که به ما محول شده است توجه به ارتقای بهره‌وری، اصلاح الگوی مصرف در بخش شرب و کاهش سرانه مصرف تا سقف 20مترمکعب است که ما اگر بتوانیم به این میانگین دست پیدا کنیم قطعا بخش عظیمی از صرفه‌جویی‌ها را انجام خواهیم داد.

وی بیان کرد: ما در سال جاری بر همین اساس و با اجرای 130پروژه آبرسانی که 33هزار نفر جمعیت روستایی را در بر می‌گیرد، قادر خواهیم بود شاخص بهره‌مندی خودمان را به بیش از 75درصد برسانیم. مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل تصریح کرد: در برخی روستاها ما شاهد استفاده و بهره‌برداری از منابع آب شرب سالم و بهداشتی در حوزه دام و سایر بخش‌ها هستیم که این مساله به معنای واقعی آسیبی را به حوزه تامین منابع آب مناطق مختلف وارد می‌کند که ضروری است خود روستاییان در مصرف بهینه منابع آب توجه کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر