برخورد با فساد در موسسات دولتی لرستان

۱۳۹۵/۰۴/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۶۰۴۹

لرستان رییس کل دادگستری لرستان از برخورد با انحراف و جریان فساد در موسسات دولتی این استان خبر داد و گفت: بانک‌ها را مکلف کرده‌ایم که مطالبات دولت را بگیرند. جعفر بدری در سخنانی با بیان اینکه ما در جذب سرمایه‌گذار و ایجاد واحدهای اقتصادی در استان موفق نیستیم، اظهار داشت: این در حالی است که زیرساخت‌های لازم در استان وجود دارد.

وی با اشاره به راه‌اندازی کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری در استان لرستان عنوان کرد: در این کمیته دستگاه‌ها و ادارات مختلف عضو هستند و موانعی که در جذب سرمایه‌گذاری وجود دارد در آن مورد بررسی قرار می‌گیرد و مصوبات و دستورات لازم در این زمینه اتخاذ می‌شود. رییس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه دادستان‌های استان مکلف شده‌اند که مصوبات این کمیته را پیگیری کنند، افزود: دادستان‌ها اگر در جایی مشکلات، موانع و... برای اجرای مصوبات وجود دارد مورد رسیدگی قرار می‌دهند. بدری با بیان اینکه یکی از مشکلات موجود در حوزه جذب سرمایه‌گذاری در استان بحث مطالبات بانک‌هاست، گفت: در این راستا در یک بازه زمانی تسهیلات بانکی به واحد تولیدی پرداخت شده، این تسهیلات به شکل نجومی بالا رفته و در حال حاضر توانایی پرداخت از سوی واحدها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه اگر بانک بخواهد این واحد را تملک کند فعالیت آن متوقف می‌شود، تصریح کرد: برخی واحدهای استان در حال احتضار هستند که ما در قالب کمیته حمایت قضایی از آنها در حال حمایت هستیم. وی با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی جلوی فشارها و دخالت‌ها ایستاده است، گفت: دادستان‌ها را مامور و مکلف کردیم جاهایی که برخی پروژه، طرح و تسهیلات گرفته‌اند و این تسهیلات را در استان مصرف نکرده‌اند و جاهای دیگر سرمایه‌گذاری کرده‌اند، ورود پیدا کنند. بدری تصریح کرد: ما جلوی اینها ایستادیم و فشارهای زیادی بر دادستان‌های متحمل شد تا توانستند مطالبات بانک‌ها و حق دولت را بگیرند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر