صدور مجوز انتشار نخستین اوراق رهنی در بازار سرمایه

۱۳۹۵/۰۴/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۶۰۴۱

سازمان بورس و اوراق بهادار مجوز انتشار مبلغ 3هزار میلیارد ریال اوراق رهنی را به عنوان جدیدترین ابزار تامین مالی در بازار سرمایه صادر کرد.

روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: برای تحقق بخشیدن به هدف تامین مالی بنگاه‌های بزرگ از طریق بازار سرمایه و افزایش سطح نقدشوندگی و در راستای جامه عمل پوشاندن به سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم توسعه مبنی بر اصلاح و تقویت همه‌جانبه‌‌ نظام مالی کشور با هدف پاسخگویی به نیازهای اقتصاد ملی، گسترش و تعمیق نظام جامع تامین مالی و ابزارهای آن و افزایش سهم موثر بازار سرمایه جهت توسعه‌ سرمایه‌گذاری، سازمان بورس و اوراق بهادار مجوز انتشار مبلغ 3هزار میلیارد ریال اوراق رهنی را به عنوان جدیدترین ابزار تامین مالی در بازار سرمایه صادر کرد.

اوراق رهنی مذکور که طی روزهای آینده پا به عرصه بازار سرمایه می‌گذارد با هدف خروج بازار مسکن از رکود و ایجاد تحرک در این بخش منتشر می‌شود.

بهمن سال 94، محمد فطانت، رییس سازمان بورس در نشست خبری با اشاره به تصویب اوراق رهنی به عنوان یک ابزار مالی جدید در شورای عالی بورس از تصویب و ابلاغ دستورالعمل این اوراق در هیات‌مدیره سازمان خبر داد.

وی با اشاره به رکود در بازار مسکن و صنایع وابسته به آن هدف از انتشار این اوراق را تحریک بخش مسکن توصیف کرد. البته دکتر فطانت یکی دیگر از اهداف مهم انتشار این اوراق را رشد بازار بدهی در کنار بازار اوراق دانست به گونه‌یی که منابع بازار بدهی منفک از بازار سرمایه باشد.

با صدور این مجوز بانک مسکن می‌تواند مطالبات خود را در قالب فروش آنها به نهاد واسط در دستور کار قرار داده و سود حاصل از آن را به دارندگان اوراق رهنی اختصاص دهد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر