روی موج خبر

۱۳۹۵/۰۴/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۵۹۹۴

144میلیون تومان، سقف حقوق سالانه مدیران؛ ایرنا عزت‌الله یوسفیان‌ملا عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس در طرح خود برای ساماندهی نظام پرداخت حقوق و مزایا، سقف 144میلیون تومانی را برای حقوق سالانه مدیران درنظر گرفته است. وی در حاشیه جشن گلریزان انجمن ناشنوایان شهرستان آمل با بیان اینکه این طرح که به‌صورت یک‌فوریتی ارائه شده، 13‌تیر در صحن علنی بررسی می‌شود، افزود: به موجب این طرح سقف حقوق ماهانه مدیران و مسوولان 12میلیون تومان درنظر گرفته شده و هیچ فردی نمی‌تواند بیش از این رقم دریافت کند.

درخواست وکیلی از رییس قوه‌قضاییه برای رفع توقیف روزنامه قانون؛ ایسنا محمدعلی وکیلی عضو هیات‌رییسه مجلس گفت: بنده به‌عنوان رییس انجمن مدیران روزنامه‌های غیردولتی و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از ریاست محترم قوه‌قضاییه تقاضای دستور رسیدگی و رفع توقیف روزنامه قانون را دارم، همچنین از وزارت محترم ارشاد استدعا دارم که در ارسال لایحه نظام جامع رسانه‌یی برای اصلاح قانون تسریع کنند. وی اظهار کرد: توقیف، منفورترین واژه‌یی است که در جامعه رسانه‌یی شنیده می‌شود، این واژه معادل مرگ است. توقیف یک روزنامه یعنی اعدام آن و جوانمرگی و وجود چنین امکانی در دست دستگاه‌های نظارتی یکی از اشکالات قانون مطبوعات است.

منتظر تبدیل قرار بازداشت موقت بابک زنجانی به قرار وثیقه هستیم؛ ایلنا رسول کوهپایه‌زاده وکیل‌مدافع بابک زنجانی گفت: چند روز قبل وکیل‌مدافع شرکت اچ‌کی اعلام کرد فقط در مرحله دادسرا می‌توان وثیقه گذاشت نه در مرحله دادگاه که این صحبت به لحاظ حقوقی غیرموجه بود و من هم پاسخ لازم را دادم. وی بااشاره به آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی عنوان کرد: منتظریم قرار بازداشت موقت به قرار وثیقه تبدیل شود و میزان آن هم مشخص شود تا عملا بتوانیم برای تودیع وثیقه اقدام کنیم. این وکیل دادگستری افزود: شرکای خارجی آقای زنجانی هم اعلام آمادگی کرده‌اند که میزان وثیقه را به‌صورت ریالی تودیع کنند.

پیام تسلیت ظریف در پی ضایعه واژگونی اتوبوس حامل سربازان؛ ایلنا محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در پیامی ضایعه واژگونی اتوبوس که منجر به جان‌باختن و مصدومیت جمعی از سربازان وطن شد را تسلیت گفت. متن پیام تسلیت وی به این شرح است: خبر از دست دادن فرزندان وطن و سربازان بی‌ادعا و شجاع کشور سخت و جانکاه است. اینجانب این ضایعه را به خانواده‌های داغدارشان و به مردم عزیز ایران به‌ویژه خانواده بزرگ، غیور و شجاع نیروهای مسلح تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند متعال سلامتی همه حافظان امنیت و ناموس این مرز و بوم را خواستارم.

راه‌حل بحران سوریه گفت‌وگوی بدون پیش‌شرط میان گروه‌های سوری است؛ ایلنا در جریان جلسه مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای بررسی وضعیت بشردوستانه در سوریه که در نیویورک برگزار شد، غلامحسین دهقانی سفیر و معاون نمایندگی کشورمان در این سازمان خواستار انجام عملیات کمک‌‌رسانی به مردم سوریه باتوجه به معیارهایی چون بی‌‌طرفی و غیرسیاسی بودن امور بشردوستانه در عین احترام به حاکمیت ملی کشور شد. معاون نمایندگی دایم ایران در سازمان ملل با تاکید بر اینکه راه‌حل بحران سوریه فقط حل‌وفصل سیاسی براساس گفت‌وگو میان گروه‌‌های سوری بدون پیش‌شرط است، گفت: این رویکرد سیاسی باید به موازات اقدامات ضدتروریستی پیش برود.

اتاق بازرگانی مشترک ایران و پاکستان افتتاح شد؛ فارس مهدی هنردوست سفیر ایران در پاکستان با حضور در مراسم افتتاح اتاق بازرگانی مشترک دو کشور اظهار داشت: انتظار داریم تا سال آینده پاکستان از ایران گاز دریافت کند و امیدواریم این امر محقق شود. وی افزود: تشکیل اتاق بازرگانی مشترک بین پاکستان و ایران نقش مهمی در حل مشکلات و موانع تجارت بین دو کشور خواهد داشت. هنردوست تاکید کرد: بین پاکستان و ایران ظرفیت‌های زیادی برای گسترش تجارت وجود دارد اما باوجود روابط خوب بین دو کشور حجم مبادلات تجاری بسیار کم است.

تبدیل آسیب به فرصت با تشکیل کمیته ملی شفافیت؛ ایسنا حسام‌الدین آشنا مشاور فرهنگی رییس‌جمهوری در مقاله‌یی با عنوان «تبدیل آسیب به فرصت با تشکیل کمیته ملی شفافیت» به تحلیل زوایای «مساله فیش‌های حقوقی» پرداخته و پیشنهاد کرده که براساس اصل127 قانون اساسی، رییس‌جمهوری کمیته شفافیت را تشکیل دهد. آشنا در این نوشتار به اهمیت موضوع فیش‌های حقوقی پرداخته و تاکید کرده است: این مساله امکان مشابه‌سازی دولت تدبیر و امید با دولت‌های نهم و دهم را از منظر ناسلامتی مالی ایجاد و زمینه را برای از میان بردن یکی از مهم‌ترین وجوه تمایز دولت یازدهم و دو دولت قبل فراهم می‌کند. مشاور فرهنگی رییس‌جمهوری هشدار داد: پیامد این مساله فقط متوجه دولت نیست بلکه حیثیت نظام را در کل زیرسوال می‌برد.

سالانه ۶میلیون پرونده وارد دستگاه قضایی می‌شود؛ تسنیم غلامحسین محسنی‌اژه‌ای معاون اول قوه‌قضاییه گفت: پرونده‌های وارده به دستگاه قضا ۱۵میلیون نیست بلکه ۱۵میلیون پرونده در گردش داریم و ورود ما چیزی حدود 6میلیون پرونده است. محسنی‌اژه‌ای در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه دستگاه قضا در نقطه مطلوب قرار ندارد، اظهار کرد: کارکنان و قضات دستگاه قضا تمام تلاش خود را می‌کنند و باوجود مشکلات و کاستی‌ها، کار بسیار حجیم، سنگین و سختی بر دوش فرزندان ملت در دستگاه قضا وجود دارد. معاون اول قوه‌قضاییه ادامه داد: ما امروز با کمبود فراوان قاضی مواجه هستیم. حجم کار، بار مسوولیت ما را سنگین کرده و اجازه اینکه بتوانیم در تمام پرونده‌ها با دقت، سرعت و تحقیق همه‌جانبه اقدام کنیم، یک مقدار غیرممکن شده است.

اخطار به ۶۰۰معلم به‌خاطر رفتار خلاف شئون شغلی؛ ایلنا مصطفی ناصری‌زنجانی معاون پارلمانی و حقوقی وزارت آموزش‌وپرورش درباره آخرین وضعیت مدارس استیجاری و قلع و قمعی گفت: تعداد ۱۱۹مورد از مدارس دارای حکم خلع ید و قلع و قمع بنا در سراسر کشور شناسایی و با قیمت تقریبی ۳۰۰میلیارد تومان ارزیابی همچنین تعداد ۶۵مورد از مدارس استیجاری موردنیاز با قیمت تقریبی ۲۶۰میلیارد تومان ارزیابی و برای تامین اعتبار برای خرید منعکس شده است؛ اما به‌دلیل اختصاص اعتبار اندک ابلاغی در سال گذشته، تعداد بسیار محدودی از این فضا‌ها خریداری شدند. ناصری‌زنجانی در پاسخ به این سوال که چه تعداد معلم یا فرهنگی به‌دلیل برخورد نامناسب اخطار گرفتند؟ گفت: به‌طور کلی تعداد ۶۳۴نفر در سال۱۳۹۴ در سراسر کشور اخطار دریافت کرده‌اند (ضمنا مشخصا برخورد نامناسب ازجمله تخلفات مقرره در ماده۸ نیست) و حدود 6/0 درصد از تعداد فوق‌الذکر مرتکب تخلف بند یک (اعمال و رفتار خلاف شئون شغلی یا اداری) شده‌اند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر