صدای مرگ در فلوریدا

۱۳۹۵/۰۳/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۵۳۴۰

نیویورک تایمز:

تیتر یک این روزنامه به حمله‌یی اختصاص دارد که به باشگاهی شبانه در اورلاندو صورت گرفته بود. مقاله این روزنامه، حمله فوق را بدترین کشتار در تاریخ امریکا توصیف می‌کند که درنهایت به مرگ 50نفر منجر شده است. آن‌طور که رویترز اخیرا گزارش داده است، داعش در حساب کاربری توییتر مدعی شده که عامل حمله تروریستی مرگبار به این باشگاه شبانه در شهر اورلاندو در ایالت فلوریدای امریکا از اعضای این گروه تروریستی بوده است.

صاباح:

این روزنامه ترک‌زبان در یکی از مقاله‌های صفحه اول خود انتقادهایی را به «فتح‌الله گولن» روانه کرده است. این روزنامه تایید کرده که گولن عامل سازمان سیا بوده است. این مقاله در حالی است که پیش از این نیز برخی گزارش‌ها این مساله را تایید کرده بود. بر این اساس، گزارش‌های منتشر شده درخصوص رسوایی‌های مالی اخیر در ترکیه حاکی از آن بود که مظنون اصلی ساماندهی این رسوایی یعنی «فتح‌الله گولن» با سرویس جاسوسی امریکا، سیا، همکارهایی داشته است. این گزارش در خاطرات یکی از مقامات ارشد ترک آمده که با عنوان «شاهد انقلاب و هرج و مرج نزدیک» توسط عثمان نوری گوندش یک مقام بازنشسته اطلاعاتی ترکیه نوشته شده است. او در خاطرات خود عنوان کرده که فتح‌الله گولن، 600مدرسه و 4میلیون پیرو در سراسر جهان دارد.

مارکا:

تیتر یک این روزنامه اسپانیایی به دیدار تیم ملی اسپانیا و چک اختصاص دارد. همچنین، دیدارها و نتایج یورو از عناوین این نشریه است. از جمله مساله بازی لهستان و ایرلند شمالی که در ابتدای هفته صورت گرفت. بر اساس گزارش‌های این روزنامه، آلمان دو بر صفر برابر اوکراین پیروز شد. در گروه D، کرواسی با تک گل لوکا مودریچ ترکیه را مغلوب کرد.

همچنین در گروه E، سوئد برابر ایرلند قرار می‌گیرد و ایتالیا به مصاف بلژیک می‌رود. هشدار یوفا به انگلیس و روسیه از عناوین دیگر این روزنامه است. پس از درگیری هواداران روسیه و انگلیس یوفا هشدار داد در صورت تکرار این اتفاق، دو تیم را از یورو اخراج خواهد کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر