اهمیت سفر بیشتر از آن است که فکر می‌کنید

۱۳۹۵/۰۳/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۴۲۹۴

چرا باید به سفر برویم؟ جواب‌های زیادی برای این سوال وجود دارد: برای آنکه تجربه کسب کنیم، با سایر فرهنگ‌ها آشنا شویم، خود را ارتقا دهیم، پخته شویم، نقاط دیگر جهان را ببینیم، فرصتی برای استراحت داشته باشیم و مثال‌های دیگری از این دست. اما آیا دلایل ضرورت سفر در این مثال‌ها خلاصه می‌شود؟ باید بدانید نه! شاید برایتان جالب باشد که سفر رفتن، آن هم به صورت منظم و طبق برنامه، می‌تواند بر سلامتی شما اثرات مثبتی داشته باشد. متقابلا سفرنکردن، ممکن است سلامتی‌تان را به خطر بیندازد. تصویر روبه‌رو تاثیرات سفر کردن بر سلامتی را نشان می‌دهد و همان‌طور که می‌بینید، این تاثیرات در برخی جنبه‌ها بسیار بزرگ است.

بنابراین از حالا به بعد دلیل دیگری هم برای سفر کردن دارید. در واقع از این به بعد، بودجه سفر باید بخشی از بودجه سالانه سلامت شما باشد. اما حالا که می‌خواهید سفر منظم را به برنامه‌های زندگی خود اضافه کنید، شاید بهتر باشد با فعالیت‌ها و مقاصد محبوب گردشگری در سطح جهانی آشنا شوید. گردشگران جهان چه فعالیت‌هایی را در سفر ترجیح می‌دهند؟ و چه مقاصدی را بر می‌گزینند؟ تصویر روبه‌رو گرایشات و فعالیت‌های محبوب گردشگری در سال 2014 میلادی را نشان می‌دهد. همچنین به معرفی مقاصد محبوب گردشگری در این سال می‌پردازد. همان‌طور که می‌بینید، این تصویر حکم زنگ خطری برای گردشگری ایران را نیز دارد، چراکه استانبول، رقیب منطقه‌یی اصفهان و تهران، محبوب‌ترین شهر برای گردشگران در این سال بوده است. در سال پیش رو، به سفر بروید و مناطق مختلف را ببینید. بی‌شک سفر خارجی بسیار جذاب و مهیج است، بنابراین فرصت سفر خارجی را از دست ندهید. اما یادتان باشد که کشور به

ارز آوری و گردش مالی داخلی نیز نیاز دارد. بنابراین به ازای هر سفر خارجی، حداقل یک سفر داخلی را نیز در برنامه خود قرار دهید و در سفرهای خارجی نیز، سعی کنید گردشگران خارجی را برای سفر به ایران ترغیب کنید. این‌گونه سهمی هرچند کوچک در توسعه صنعت گردش کشور و رشد اقتصادی ایران خواهید داشت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر