اخبار

۱۳۹۵/۰۲/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۲۵۸۵

اشتغالزایی 5 هزار نفری

با خرید 118 ایرباس

مدیرکل دفتر گواهینامه‌های سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه هر ایرباس یا هواپیمای جدیدی که وارد ناوگان شود حداقل برای ۴۰ نفر شغل ایجاد می‌کند، گفت: با ورود ۱۱۸فروند هواپیماهای ایرباس برای ۵ هزار نفر اشتغال ایجاد می‌شود. محمدرضا کاظمی‌پور اظهار کرد: با ورود ناوگان جدید هوایی مشکل بیکاری خلبان‌ها و گروه پروازی رفع می‌شود. وی با اشاره به ظرفیت اشتغالزایی هر فروند هواپیمای ایرباس گفت: هر هواپیما به طور متوسط برای

۶ خلبان و ۶ کمک خلبان اشتغالزایی می‌کند بنابراین ۱۱۸هواپیمای ایرباس می‌تواند برای بیش از هزار و ۴۰۰ خلبان و کمک خلبان اشتغالزایی داشته باشد. همچنین این تعداد هواپیما برای ۱۸نفر مهماندار و حداقل ۱۰نفر سر مهماندار اشتغال ایجاد می‌کند. در مجموع ۱۱۸فروند هواپیمای ایرباس می‌تواند برای نزیک به ۵ هزار نفر نیروی متخصص به صورت مستقیم اشتغالزایی داشته باشد.


رشد ۱۵۰ درصدی

ترانزیت ریلی در مرز سرخس

مرز ریلی سرخس در سال گذشته سهم ۸۵درصدی در ترانزیت ریلی کشور داشت و با رشد ۱۵۰درصدی نسبت به سال ۹۳ یک میلیون و ۲۰۰هزار تن کالا به کشورهای آسیانه میانه از این مرز ترانزیت شد. ترانزیت کالا مهم‌ترین منبع درآمدی بخش ریلی کشور به شمار می‌آید که راه‌آهن در این زمینه برنامه‌های گسترده‌یی طی دو سال اخیر داشته‌ است به طوری که موفق شد، ترانزیت ریلی کشور را طی دو سال سه برابر کند و به میزان ۱/۵ میلیون تن برساند. آمار سال ۹۴ نشان می‌دهد که ترانزیت در این سال نسبت به سال ۹۳ رشد ۹۷درصدی داشت و حمل بار ترانزیتی از ۷۲۷هزار تن در سال ۹۳ به یک میلیون و ۴۳۷هزار تن در سال ۹۴ رسید. این درحالی است که سال گذشته آمار ترانزیت در مجموع شقوق حمل و نقل کاهش یافت.


تخفیف‌های ۱۵ تا ۵۰ درصدی برای عبور کالا از ایران

ضیایی‌مهر یکی از دلایل عمده افزایش ترانزیت را سیاست جدید وزارت راه و شهرسازی و راه‌آهن در قبال تخفیف به مشتریان و شرکت‌های بین‌المللی عنوان کرد و گفت: در روابط مطلوبی که با راه‌آهن کشورهای آسیای میانه و اعمال سیاست‌های تعرفه‌یی انجام دادیم، تخفیفات ۱۵تا ۵۰ درصدی برای عبور کالاهای ترانزیتی به کشورهای آسیای میانه را اعمال کردیم. مدیرکل راه‌آهن ناحیه خراسان همچنین کاهش ساعت حرکت قطار از سرخس تا بندرعباس را نیز یکی دیگر از دلایل تمایل شرکت‌های حمل و نقلی برای استفاده از شبکه ریلی ایران دانست و گفت: خوشبختانه قطارهای برنامه‌یی سرخس- بندرعباس یکی از اقدامات شایسته‌یی بود که صورت گرفت و توانست زمان یک هفته‌یی را به ۵۳ ساعت کاهش دهد.


برنامه‌ریزی برای رونق

سفر و گردشگری دریایی

محمد راستاد، معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی یکی از برنامه‌های مهم سازمان بنادر و دریانوردی را توسعه و رونق در بخش سفر گردشگری دریایی خواند و گفت: ناوگان مسافری دریایی کشور با تسهیلات و حمایت‌هایی که سازمان بنادر انجام داده رشد قابل توجهی داشته است. محمد راستاد در یک برنامه تلویزیونی گفت: یکی از راهکارهای اولیه این است که ناوگان گردشگری از نظر ایمنی و فراهم کردن رفاه و آسایش برای گردشگران دریایی ارتقا پیدا کند. راستاد بیان کرد: 7.5میلیون سفر و گردشگری دریایی در تعطیلات نوروز ۹۵ داشتیم که عمدتا در سواحل جنوب کشور انجام شد. هم‌اکنون مبادی و مقاصد مسافرت دریایی کشور محدود است و عمدتا بین بندرعباس- امارات متحد عربی، بندرعباس- جزیره قشم، بندر لنگه-بندر چارک-جزیره کیش، بوشهر-گناوه-خارک و بندر خرمشهر-کویت تردد می‌شود. البته با توجه به جزایری که در خلیج فارس قرار دارند، ظرفیت برای توسعه گردشگری دریایی زیاد است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر