حجم پولشویی در آلمان سالانه از ۱۰۰میلیارد یورو عبور کرد

۱۳۹۵/۰۲/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۲۰۳۵

گروه جهان

وزارت اقتصاد آلمان طی گزارشی اعلام کرد: حجم پولشویی در این کشور سالانه بیش از 100میلیارد یورو برآورد شده که این میزان حدود دوبرابر آن چیزی است که پیش‌تر تصور می‌شد و حجم قابل‌توجهی از این میزان پولشویی توسط مقامات این کشور شناسایی نمی‌شود.

به گزارش راشاتودی، براساس این گزارش، سالانه 15تا 28هزار معامله غیرقانونی در بازار هنر، خودرو و مسکن آلمان صورت می‌گیرد. این گزارش تاکید می‌کند که مجموع حجم پولشویی در بخش‌های مالی و غیرمالی آلمان از 50میلیارد یورو عبور کرد و از 100میلیارد یورو نیز گذشته است.

حجم قابل‌توجهی پولشویی صورت گرفته در آلمان از خارج از این کشور به داخل آن صورت می‌گیرد چراکه اقتصاد آلمان قوی محسوب می‌شود. میزان پولی که افراد خارجی می‌توانند از خارج از آلمان با خود آورده یا از این کشور خارج کنند ازسوی مقامات این کشور محدود نشده است. پیش‌تر تلاش دولت آلمان برای اعمال محدودیت حمل حداقل 5هزار یورو برای مسافران در ماه فوریه شکست خورد. همچنین وارثه ژورنال نیز از وجود یک حلقه غیرقانونی خبر داده بود که توانسته بودند 5میلیارد یورو را در آلمان پولشویی کنند. این حلقه خلافکاران 5میلیارد یورو را از فروش هروئین در اسپانیا، هلند، ایتالیا و انگلیس به دست آورده و از طریق خرید خودروهای گران‌قیمت، تجهیزات زراعت در آلمان و فروش آنها به خاورمیانه پول خود را پولشویی کرده بودند. این مساله در آلمان امکان‌پذیر است چراکه برخلاف ایتالیا، اسپانیا و فرانسه، آلمان محدودیت حمل پول نقد اعمال نکرده است. آلمان در حال حاضر قوی‌ترین اقتصاد در میان کشورهای اروپایی را دارد. با این حال وزیر اقتصاد آلمان هفته گذشته از اصلاح پیش‌بینی رشد اقتصادی در این کشور خبر داد و اعلام کرد که تولید ناخالص داخلی در آلمان در سال2017 تنها 1.5درصد رشد خواهد داشت. به گزارش آسوشیتدپرس، زیگمار گابریل گفت: آلمان انتظار دارد نرخ اشتغال‌زایی در سال2017 چشمگیر باشد؛ هرچند به‌دلیل ورود پناهندگان به بازار، در آن سال، 110هزار نفر بر جمعیت بیکاران آلمان افزوده خواهد شد. گابریل درحالی نرخ رشد در سال2017 را 1.5درصد اعلام کرد که پیش‌بینی قبلی برای این سال 1.8درصد بود. براساس سخنان گابریل، رشد اقتصاد آلمان امسال همانند پیش‌بینی‌ها 1.7درصد خواهد بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر