اخبار

۱۳۹۵/۰۱/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۱۸۰۷

ثبات نسبی نرخ

ارز و سکه در بازار آزاد

صرافان ارز و سکه در معاملات روز دوشنبه بازار آزاد، یک دلار امریکا را با 30ریال افت نسبت به روز یک‌شنبه 34هزار و 650ریال و هرقطعه سکه طلای بهار آزادی طرح جدید را با 10هزار ریال افزایش 10میلیون و 290هزار ریال دادوستد کردند. یک یورو در بازار آزاد تهران بدون تغییر قیمت، 39هزار و 290ریال و هر پوند انگلیس 49هزار و 100ریال مبادله شد.

صرافان یک قطعه سکه طلای تمام بهار آزادی طرح قدیم را با 10هزار ریال کاهش، 10میلیون و 270هزار ریال ارزش‌گذاری کردند. همچنین نیم سکه طلای بهار آزادی با 10هزار ریال افت پنج میلیون و 440هزار ریال و هر قطعه ربع سکه نیزبا 20هزار ریال افت دو میلیون و 900هزار ریال فروخته شد. هر قطعه سکه یک گرمی طلا بدون تغییر قیمت، یک میلیون و 920هزار ریال و یک گرم طلای 18 عیار نیز یک میلیون و 50هزار ریال دادوستد شد. نرخ هر اونس طلا در بازارهای جهانی نیز با یک دلار رشد به یک‌هزار و 236 دلار رسید.


برگزاری نهمین نمایشگاه بین‌المللی بانک و بیمه

نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه در تیرماه سال جاری برگزار می‌شود. این نمایشگاه در حالی کار خود را آغاز خواهد کرد که با وقفه‌یی یک ساله همراه بود و از این رو اهمیت برگزاری آن بیش از پیش است. این نمایشگاه طی روزهای بیستم تا بیست و سوم تیرماه سال جاری در ضلع غربی نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.


صدور ضمانتنامه بانکی در پیشخوان‌های شهر‌نت

مدیرعامل بانک شهر از امکان صدور ضمانتنامه بانکی نقدی در پیشخوان‌های شهرنت خبر داد و گفت: شهروندان در هر ساعت از شبانه‌روز می‌توانند ضمانتنامه بانکی خود را ظرف چند دقیقه دریافت کنند. دکتر حسین محمد‌پورزرندی با بیان این مطلب اظهار کرد: پیشخوان‌های شهرنت بانک شهر به صورت 24ساعته در تمام سطح کشور به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند و شهروندان می‌توانند در هر ساعتی از شبانه‌روز خدمات بانکی را

دریافت کنند.

به گزارش مرکز ارتباطات و روابط‌عمومی بانک شهر، وی افزود: دریافت ضمانتنامه بانکی یک دوره طولانی، سخت و زمان‌بر است اما با امکان پیش‌بینی شده در پیشخوان‌های شهرنت بانک شهر، این خدمت به صورت 24ساعته و در کوتاه‌ترین زمان ارائه می‌شود. پورزرندی با اشاره به ویژگی‌های ضمانتنامه بانکی گفت: ضمانتنامه بانکی تعهدی است که بانک در قبال قرارداد متقاضی با کارفرما صادر می‌کند و در صورت درخواست کارفرما به هر دلیل بانک وجه ضمانتنامه را بدون قید و شرط به کارفرمای ذی‌نفع پرداخت می‌کند.


اجرای نخستین طرح اقتصاد مقاومتی توسط بانک انصار

دکتر آیت‌الله ‌ابراهیمی در گفت‌وگویی از دستور و موافقت رییس‌کل ‌بانک‌ مرکزی برای اجرای طرح‌ حاتم و اعطای تسهیلات خرید کالای ‌ایرانی توسط بانک انصار، به عنوان نخستین طرح عملیاتی سال جاری در حمایت از تولید داخلی ‌و تحقق اقتصاد مقاومتی خبر داد. دکتر آیت‌الله ابراهیمی، مدیرعامل بانک انصار با تاکید بر لزوم اهتمام ملی در تحقق شعار«اقتصادمقاومتی، اقدام و عمل» و عملیاتی کردن پیشنهادهای 10گانه مقام معظم رهبری در این راستا گفت: اجرایی‌کردن طرح‌هایی مانند طرح حاتم برای تقویت نظام تولید داخلی، توسعه ظرفیت‌های بومی و رونق‌بخشی به بازار فروش کالاهای ایرانی صورت می‌گیرد و فرصت‌های مناسبی برای ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی فراهم می‌کند. مدیرعامل بانک انصار با اشاره به 10هزارمیلیارد ریال اعتبار مرحله نخست اجرای این طرح تصریح کرد: این طرح در قالب ارائه کارت ‌حاتم و عقد مرابحه برای خرید کالاهای ایرانی به هر نفر در سقف 100میلیون ریال با نرخ 15درصد و بازپرداخت 30ماهه به اجرا درآمده است.


شارژ خودکار ایرانسل از طریق سامانه بانک ملی

مشتریان عضو سامانه جدید بانکداری اینترنتی بانک ملی ایران (بام) می‌توانند از این پس به صورت خودکار سیم‌کارت ایرانسل خود را

شارژ کنند.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، سامانه شارژ خودکار (در حال حاضر صرفا ایرانسل) این امکان را به مشتریان می‌دهد تا عملیات شارژ سیم کارت خود را به جای حالت دستی (استفاده از رمز یا شارژ مستقیم

«TOP UP») به صورت خودکار انجام دهند. بدین‌ترتیب هر مشتری با تنظیم کردن سطح آستانه (فعلا 5هزار ریال ثابت) و مبلغ شارژ در صورت اینکه شارژ سیم‌کارتش به حد سطح آستانه برسد، به مبلغ از پیش تعیین شده، وجه شارژ از حساب بانکی وی کسر و شارژ سیم کارت به صورت خودکار انجام می‌گیرد.

مشتریان برای عضویت در سامانه اینترنتی جدید بانک ملی ایران (بام) و استفاده از خدمات منحصربه‌فرد آن، به آدرس اینترنتی این سامانه مراجعه کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر