اتصال شتاب ایران به امریکا تکذیب شد

۱۳۹۵/۰۱/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۱۸۰۵

شرکت امریکایی «پیمنت وال» در حالی مدعی اتصال شبکه انتقال پول آنلاین امریکا به شبکه شتاب ایران شده است که مقامات مسوول در بانک مرکزی این موضوع را رد می‌کنند. برخی رسانه‌های داخلی در روزهای اخیر گزارش داده‌اند: شرکت امریکایی پیمنت وال (Paymentwall) در سایت رسمی خود اعلام کرده که اقدامات لازم برای هماهنگی و اتصال به شبکه شتاب ایران را فراهم کرده است. هونور گاندی

(Honor Gunday) مدیرعامل این شرکت می‌گوید: شرکت ما در امریکا واقع است و تبعیت از قوانین وزارت خزانه‌داری امریکا برای‌مان بسیار مهم است. با وجود قشر تحصیلکرده ایران، باور داریم که این کشور پتانسیل فراوانی برای امور تجاری دارد و امید است که بتوانیم به زودی به شبکه شتاب متصل شویم. این خبر طوری توسط برخی رسانه‌ها جلوه داده شده که گویا از این پس صاحبان کسب و کار در سراسر دنیا به زودی خواهند توانست از طریق شبکه شتاب (شبکه تبادل اطلاعات بین بانکی) واحد پولی ریال را نیز بپذیرند.

به گزارش بی‌بی‌سی، در اطلاعیه شرکت «پیمنت وال» آمده است: تا زمان اتمام پروسه یک پارچه شدن با شتاب، پیمنت وال بیش از هر چیز مطمئن خواهد شد که با آخرین قوانین وزارت خزانه‌داری امریکا منافاتی ندارد. پیمنت وال که مدعی اتصال شبکه انتقال پول آنلاین امریکا به شبکه شتاب ایران شده، شرکتی سانفرانسیسکویی است که خدمات آنلاینی در زمینه مالی، مشابه پی پال ارائه می‌کند. این اخبار در حالی در صدر خبرهای بانکی و اقتصادی قرار گرفته است که داوود محمدبیگی مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانکی مرکزی، این خبر را رد می‌کند و می‌گوید که قطعا شبکه شتاب ایران به «پیمنت وال» متصل نشده است. مسوولان مربوطه در بانک مرکزی در گفت‌وگو با مهر، انجام هرگونه مذاکره توسط بانک مرکزی با شرکت مربوطه را هم تکذیب می‌کنند. در همین حال، مدیران شرکت‌های فعال در بخش بانکداری الکترونیک می‌گویند که اتصال شبکه شتاب ایران به «پیمنت وال» بدون هماهنگی با بانک مرکزی امکان‌پذیر نیست و این کار باید در سطح کلان از سوی مقامات مسوول در بانک مرکزی پیگیری شود. محسن قادری مدیرعامل شاپرک با رد این موضوع که اتصالی بین شبکه شتاب ایران با «پیمنت وال» اتفاق افتاده است، انجام هرگونه مذاکره با شرکت مذکور توسط شرکت‌های فعال در بخش پرداخت‌های الکترونیکی در داخل کشور را رد کرد و از برگزاری جلسه‌یی برای مشخص شدن ابعاد این موضوع توسط شرکت‌های PSP داخلی خبرداد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر