اخبار کلان

۱۳۹۵/۰۱/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۱۸۰۳

ایجاد ۶۰۰ هزار شغل

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در سال ۹۵ گشایش بیشتری در زمینه اشتغال خواهیم داشت، گفت: براساس اعتبار اختصاص داده شده در لایحه بودجه از مشاغل خانگی و خرد حمایت می‌کنیم و با خوشه‌بندی و زنجیره‌یی کردن این مشاغل تا ۶۰۰هزار شغل ایجاد خواهیم کرد.

علی ربیعی در گفت‌وگو با «مهر» در مورد اقداماتی که در سال ۹۵ انجام خواهد شد، افزود: در سال جاری کیفی‌سازی بیمه سلامت را دنبال خواهیم کرد به طوری که طی دو سال گذشته اقدامات لازم برای فراگیری آن انجام دادیم و توانستیم حدود ۱۱میلیون نفر را بیمه کنیم. وی با بیان اینکه با حمایت از مشاغل خرد گشایش بیشتری در اشتغال خواهیم داشت، گفت: چنانچه دست دولت باز شود، اعتباری ویژه به مسکن اجتماعی اختصاص داده می‌شود.

ربیعی به برنامه‌های سازمان تامین اجتماعی نیز اشاره کرد و افزود: تامین اجتماعی در سال جاری رویه‌های جدی‌تری برای به روز کردن پرداختی‌های مراکز طرف قرارداد انجام خواهد داد و در همین رابطه سال قبل قرارداد همکاری با بانک رفاه منعقد کرده است.


روند کند حذف یارانه ‌بگیران

معاون رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام این خبر که به جز دو بانک اطلاعاتی بانک‌ها و ثبت اسناد بقیه اطلاعات مورد نیاز در دسترس است، گفت: حذف یارانه 24میلیون نفر امکان‌پذیر است اما به دلیل حجم اعتراضات این امر با کندی انجام می‌شود.

سیداحمد میدری در گفت‌وگو با «فارس» با بیان اینکه ‌در فروردین هیچ خانواری حذف نشده است، تصریح کرد: در صورت وجود چنین موضوعی قابل پیگیری است. درحال حاضر منتظر مصوبه مجلس شورای اسلامی برای حذف یارانه اقشار غیرنیازمند هستیم و در صورتی که سه دهک درآمدی بالا برای حذف یارانه انتخاب شوند مشمول 24میلیون نفر خواهد شد. معاون رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: ضریب خطای حذف یارانه‌بگیران را با توجه به بانک‌های اطلاعاتی کاهش داده‌ایم اما به دلیل حجم اعتراضات بالا این امر ممکن است با کندی انجام شود.


اعزام ۱۰ هزار نیروی کار به خارج

مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت کار به واگذاری امور غیرحاکمیتی وزارت کار به کاریابی‌های سراسر کشور اشاره کرد و گفت: هدف‌گذاری اعزام ۱۰هزار نیروی کار ایرانی به خارج از کشور در سال ۹۵ را داریم که از اردیبهشت ماه اجرایی خواهد شد. محمد اکبرنیا در گفت‌وگو با «تسنیم» درباره برنامه‌های سال 95 گفت: درحال حاضر 80کاریابی خارجی در کشور وظیفه اعزام نیروی کار به خارج از کشور و

810 دفتر مشاوره شغلی و کاریابی غیردولتی داخلی نیز زیر نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کار ثبت‌نام از کارجویان و معرفی آنها به کارفرمایان را به عهده ‌دارند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر