دوپینگ، گریبانگیر یک استارت‌آپ ورزشی هم شد

۱۳۹۵/۰۱/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۱۷۸۴


نیویورک‌تایمز

عکس: شهروندان منطقه پدرنالس اکوادور در روز یک‌شنبه، نزدیک مرکز زلزله‌یی 7.8 ریشتری که باعث کشته شدن حداقل 246 نفر شد.

مردی که در جنگ مرد و با قرض زنده شد- نخستین‌باری که نور‌الحق مرد، پایگاه مرزی ارتش افغانستان که او بخشی از آن بود، کاملا تحت محاصره طالبان درآمد و تنها کاری که دولت می‌توانست بکند، فرستادن اجساد به خانه‌های‌شان بود. همسر و 10 فرزند آنها جنازه‌یی که قابل شناسایی نبود را دفن و مثل دیگران، 2300 دلار برای مخارج مراسم تدفین دریافت کردند. اما آقای الحق و چند نفر دیگر، جزو معدود سربازانی بودند که توسط طالبان به اسارت درآمده و پس از مدتی در یک عملیات نیروهای ویژه افغان آزاد شدند. حالا، دولت به آنها اعلام کرده که باید مبلغ دریافتی برای تدفین او را پس دهند!


لس‌آنجلس‌تایمز

رسوایی دوپینگ، استارت‌آپ ورزشی را تحت فشار قرار می‌دهد- در میان دوچرخه‌سواران اسپندکس‌پوشی که در نسل اپلیکیشن‌ها بزرگ شده‌اند، نوتیفیکیشن‌های هیچ اپلیکیشنی شوم‌تر از «استراوا» نیست. این اپلیکیشن خدمات ورزشی، سریع‌ترین زمانی را به ثبت می‌رساند که دوچرخه‌سواران یک مسیر مشخص را در آن طی می‌کنند و اگر کس دیگری از زمان آنها جلو بزند، به آنها خبر می‌دهد. اول بودن در استراوا از ایستادن روی سکوی قهرمانی توردو فرانس مهم‌تر نیست، اما در میان دوچرخه‌سواران از اهمیت بالایی برخوردار است و برای همین است که وقتی ماه گذشته آشکار شد که یکی از ورزشکاران برتر این اپلیکیشن دوپینگ کرده، رسوایی بزرگی به وجود آمد.

تهدید یک دیوار دریایی- در مارکت‌استریت شهر سانفرانسیسکو، مدت‌هاست که «برج فِری» نمادی برای بقا بوده است. این ساختمان در مقابل زلزله و آتش بزرگ سال 1906 که 110 سال پیش بخش قابل توجهی از شهر را نابود کرد، مقاوم ایستاد. اما حالا مسوولان شهری و مهندسان می‌گویند منطقه محبوب اطراف ساختمان فری، با تهدید زمین‌لرزه‌یی جدید مواجه شده است. مطالعات جدید به این نتیجه رسیده‌اند که ممکن است در صورت وقوع یک زلزله مهیب، دیوار دریایی این محدوده به مقدار بیش از چند فوت به سمت خلیج رانده شود و بعضی از مشهورترین املاک سانفرانسیسکو را با خود ببرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر