افزایش چشمگیر جمعیت ببرها در 100 سال اخیر

۱۳۹۵/۰۱/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۱۷۸۳

بعد از کاهش مستمر جمعیت ببرها از سال 1900 پژوهشگران گروه جهانی محافظت از ببرها اعلام کردند، جمعیت این گربه‌های بزرگ در 100سال اخیر افزایش یافته است.

براساس آخرین آمار به دست آمده از جمعیت ببرها، جمعیت ببر جهان از 3200 قلاده در سال 2010 به 3هزار و 890 قلاده درحال حاضر رسیده و این جمعیت همچنان درحال افزایش است. نتایج به دست آمده از صندوق جهانی حیات‌وحش(WWF) حاکی از آن است که جمعیت ببر در جهان بیش از 100هزار قلاده افزایش داشته است.

یکی از مهم‌ترین علل افزایش جمعیت ببرها، حفاظت و افزایش تعداد آنها در روسیه، نپال، بوتان و هند بوده زیرا این کشورها مراکز مهمی برای افزایش یا کاهش جمعیت ببر جهان هستند. درحال حاضر بیش از نیمی از جمعیت ببر جهان با بیش از 2000 قلاده در هند زندگی می‌کنند. روسیه، اندونزی، مالزی، نپال، تایلند، بنگلادش و بوتان جایگاه‌های بعدی زندگی ببرها محسوب می‌شوند. چینی‌ها، ویتنامی‌ها و لائوسی‌ها نیز از کمتر از 10قلاده ببر به جای مانده در کشور خود نگهداری می‌کنند. کشورهای ذکر شده در بالا بخشی از طرح جهانی افزایش ببر با هدف به دو برابر رسیدن کل جمعیت ببرها در سال 2020 هستند. محققان این بررسی اظهار کردند: ببر یکی از حیاتی‌ترین حیوانات روی کره زمین بوده و حفاظت و نگهداری از آنها مهم است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر