کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۵/۰۱/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۱۷۷۵

گاز به زاهدان می‌رود

شانا حمیدرضا عراقی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، فعالیت‌های انجام شده از سوی این شرکت در سال‌های گذشته را بسیار پیچیده و پرریسک برشمرد و اظهار کرد: این شرکت در سال گذشته با کمترین منابع مالی موفق شد کار بسیار بزرگ گازرسانی به پنج هزار روستای کشور را انجام دهد.

وی با بیان اینکه امسال باید شهرستان زاهدان به شبکه سراسری گاز متصل و نیروگاه این شهرستان نیز از نعمت گاز برخوردار شود، گفت: اجرای ادامه خط ششم سراسری و صادرات گاز به عراق نیز از پروژه‌های دیگری است که باید تا پایان امسال اجرایی شود.


عدم انعقاد قرارداد جدید خارجی در برق

ایرنا غلامرضا خوش‌خلق، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌یی تهران روز دوشنبه در نشستی خبری اظهار کرد: چندین پروژه در گذشته از سوی این شرکت با خارجی‌ها به دلیل تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی لغو شد اما در شرایط فعلی نیز هنوز هیچ قرارداد جدیدی امضا نشده است.

به گفته این مسوول، اجرای پروژه‌هایی نظیر پست 400کیلو ولت سعادت‌آباد تهران و پست شهید فیروزی طرشت و سایر تجهیزات مورد نیاز از جمله رله‌های حفاظتی که قرار بود با همکاری خارجی‌ها در گذشته اجرا شود به دلیل تحریم‌ها لغو شد.

خوش‌خلق افزود: اینک مناقصه 312 پست فوق توزیع در مجموعه شرکت برق منطقه‌یی تهران درحال انجام است که خارجی‌ها هم در کنار پیمانکاران داخلی در آن حضور دارند.


افزایش 100 میلیون مترمکعبی تولید گاز

ایرنا غلامرضا منوچهری، مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی اظهار کرد: با تکمیل پروژه‌های بخش انرژی خرمشهر روزانه 100میلیون مترمکعب گاز به تولید کشور افزوده شده که 150تا 160هزار بشکه در روز میعانات نفتی به تولید کشور افزوده می‌شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران گفت: 70درصد کار فراساحلی پارس جنوبی به عهده شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی است.

این شرکت در سال 93 با همکاری شرکت نفت، چهار سکوی فازهای 12، 17و 18 پارس جنوبی و 2سکوی فاز 15 و 16 را نصب کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر