روی موج خبر

۱۳۹۵/۰۱/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۱۷۷۱

رییس‌جمهوری کره جنوبی در راه تهران؛ ایلنا پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌جمهوری گفت که خانم «پارک گئون هی» رییس‌جمهور کره جنوبی به دعوت رسمی حسن روحانی رییس‌جمهوری کشورمان، دوازدهم اردیبهشت‌ماه وارد تهران می‌شود. وی افزود: در این سفر رسمی سه روزه، شماری از وزرا و مسوولان ارشد اقتصادی و صاحبان صنایع بزرگ این کشور او را همراهی می‌کنند. از سوی دیگر حسن طاهریان، سفیر ایران در کره که به دلیل شرکت در آیین گشایش مقر کنفدراسیون ورزش‌های زورخانه‌یی آسیا به شهر بوسان سفر کرده است، از تقاضا و درخواست مسوولان شهر بوسان برای امضای تفاهمنامه «خواهرخواندگی» با شهر تبریز خبر داد.

کمیسیون مشترک ایران و 1+5 جمعه در وین؛ ایسنا قرار است سومین کمیسیون مشترک ایران و 1+5، جمعه هفته جاری در وین برگزار می‌شود. این برای سومین بار است که کمیسیون مشترک بررسی برجام در سطح معاونان وزیران خارجه ایران و 1+5 برگزار می‌شود. گفتنی است، این کمیسیون مشترک در حالی برگزار می‌شود که جمهوری اسلامی ایران نسبت به ارائه نشدن برخی از تعهدات مهم طرف مقابل به ویژه امریکا به‌طور عملی انتقادات جدی به دولت و مسوولان امریکا وارد کرده است.

اردن سفیرش در تهران را فرا خواند؛ ایسنا شبکه خبری اسکای نیوز عربی در خبری فوری مدعی شد، اردن سفیر خود را از ایران فرا خوانده و ادعا کرده دلیل آن دخالت ایران در امور کشورهای عربی است. سخنگوی وزارت خارجه اردن دلیل این اقدام را حمله به سفارت عربستان در تهران اعلام کرد. به نظر می‌رسد این اقدام دولت اردن، تحت فشار دولت سعودی انجام شده است. برخی منابع به نقل از سفیر اردن در تهران اعلام کرده‌اند که وی برای مشورت به کشورش فراخوانده شده است.

اطلاعیه سازمان انرژی اتمی درباره کلاهبرداری با نام این سازمان؛ فارس سازمان انرژی اتمی ایران در پی اعلام مواردی از کلاهبرداری با سوء‌استفاده از نام این سازمان، اطلاعیه‌یی به این شرح صادر کرد: بنابر اخبار واصله، اخیرا برخی شرکت‌ها و افراد سودجو و فرصت‌طلب تحت عنوان اجرای پروژه‌های مربوط به توسعه تاسیسات هسته‌یی و با انتساب خود به مسوولان نظام، مبادرت به کلاهبرداری از پیمانکاران بخش خصوصی کشور کرده‌اند که بدین‌وسیله ضمن تکذیب این موضوع اعلام می‌دارد، سازمان انرژی اتمی براساس قوانین و ضوابط سازمانی نسبت به واگذاری پروژه‌های صنعت هسته‌یی طبق مقررات اقدام می‌کند. لذا در صورت هرگونه درخواستی در این خصوص، مراتب را با قید فوریت به معاونت حفاظت و امنیت سازمان انرژی اتمی اعلام تا از طریق مراجع قضایی موضوع پیگیری شود.

موانع اعطای وام ۵میلیارد دلاری به ایران رفع شده است؛ تسنیم سرگئی شتورچاک، معاون وزیر خارجه روسیه می‌گوید، مسکو و تهران موانع حقوقی برای اعطای وام ۵میلیارد دلاری به ایران را رفع کرده‌اند. وی با اشاره به اینکه مشکلات دارای منشأ حقوقی بودند، افزود: ما در حال آماده‌سازی اسناد هستیم. به محض اینکه مقامات تصمیمات را اتخاذ کردند آنها را امضا خواهیم کرد. لازم به ذکر است، توافق اولیه درباره اعطای این وام به ایران در سفر نوامبر 2015 ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه، به تهران منعقد شده بود.

پاکستان جایگزینی برای گاز ایران ندارد؛ ایسنا مهدی هنردوست، سفیر ایران در پاکستان در گفت‌وگویی با اشاره به سفر رییس‌جمهور کشورمان به اسلام‌آباد، موضوع اتمام خط لوله گاز بین ایران و پاکستان را از مهم‌ترین موارد گفت‌وگو بین روسای جمهور دو کشور دانست و خاطرنشان کرد: اتمام این خط لوله گاز برای پاکستان هم از اهمیت بالایی برخوردار است. وی با تاکید بر اینکه گاز ایران منبعی غیرقابل رقابت در منطقه و به‌ویژه برای پاکستان است، افزود: سایر بازارهای منطقه نمی‌توانند جایگزین گاز ایران برای پاکستان شوند.

پیشنهاد مبادله ۴ اسیر ایرانی با 2هزار معارض سوری؛ ایلنا شبکه تلویزیونی العربیه عربستان ادعا کرده است، «استفان دی‌میستورا» نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه از معارضان خواسته است چهار اسیر ایرانی را آزاد کنند. به موجب این پیشنهاد دی‌میستورا، دولت سوریه در مقابل آزادی این چهار اسیر ایرانی، دو هزار نفر از معارضان را آزاد می‌کند.

دادگاه اطفال، مسوول رسیدگی به پرونده «ستایش»؛ ایسنا محمدعلی اسفنانی، عضو کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی در مورد روند پیگیری قضایی پرونده ستایش گفت: این جرم در دادگاه اطفال بررسی می‌شود؛ البته حد فاصل بین سن بلوغ تا سن رشد، فقط دادگاه را تغییر می‌دهد نه مسوولیت را. از این بابت پسری که از سن 15سال عبور کرده تکلیف برعهده‌اش است منتها دادگاه رسیدگی‌کننده، دادگاه اطفال است. وی افزود: شواهد اینطور نشان می‌دهد که قتل عمد اتفاق افتاده؛ مجازات قتل عمد هم می‌تواند مطابق با درخواست اولیای مقتول، قصاص باشد. آنها می‌توانند با پرداخت تفاضل دیه، درخواست قصاص را مطرح کنند.

نشست منتخبان تهران با هاشمی؛ فارس محمدعلی وکیلی منتخب مردم تهران، با اشاره به نشست منتخبین مردم تهران در مجلس دهم با استاندار تهران گفت: در این جلسه گزارشی از وضعیت اقتصادی و آسیب‌های اجتماعی، در تهران و شهرری از سوی استانداری ارائه شد. وی افزود: در این نشست استانداری خواهان کمک منتخبین به استانداری برای حل معضلات پایتخت در حوزه‌های اقتصادی و آسیب‌های اجتماعی شد. منتخب مردم تهران در مجلس دهم اظهار داشت: در این جلسه بر این نکته تاکید شد تا کارگروه‌هایی در بخش‌های مختلف برای حل معضلات اجتماعی و اقتصادی تهران تشکیل شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر