روی خط خبر

۱۳۹۵/۰۱/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۱۷۴۱

اعزام 4 رایزن بازرگانی جدید

گروه تجارت| در راستای گسترش روابط تجاری ایران با کشورهای جهان، معاون وزیر صنعت از افزایش تعداد رایزنان بازرگانی به ۲۳ نفر خبر داد و گفت: سه رایزن بازرگانی ایران به ترکمنستان، روسیه، نیجریه و اندونزی اعزام می‌شوند. افخمی‌راد گفت: علاوه بر این با اتمام دوره ماموریت رایزن کنونی ایران در قزاقستان، فرد جدیدی جایگزین وی می‌شود. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: از رایزنان بازرگانی درخواست می‌شود تا لحظه به لحظه وضعیت تجاری کشورمان با کشورهای هدف را زیر نظر داشته باشند تا فرصت‌ها از دست نرود.


اولتیماتوم به مونتاژکاران خودرو

گروه صنعت| وزیر صنعت، معدن و تجارت از شرکت‌های مونتاژ‌کننده خودرو در کشور خواست هرچه زودتر نسبت به داخلی‌سازی قطعات خودروهای تولیدی اقدام کنند. محمدرضا نعمت‌زاده در جدیدترین جلسه شورای سیاست‌گذاری خودرو تاکید کرد که برای تحقق اقتصاد مقاومتی در صنعت خودرو، قطعات خودروهای مونتاژی در کشور باید داخلی‌سازی شود. وی اظهار کرد که مونتاژکاران باید از فول‌ سی‌کی‌دی کاری (مونتاژ کامل) فاصله گرفته و واردات قطعات خارجی به ویژه چینی را کاهش دهند. نعمت‌زاده از شرکت‌های مونتاژ‌کننده خودرو در کشور خواست تا برنامه زمان‌بندی خود برای داخلی‌سازی قطعات خودروهای تولیدی را ارائه کنند. این اظهارات وزیر صنعت، معدن و تجارت در حالی است که در سال جاری تعرفه واردات قطعات خودرویی به داخل کشور افزایش یافته است.


سازوکار انتقال صنایع آلاینده

گروه صنعت| بسترهای لازم برای انتقال صنوف آلاینده، کارگاه‌های مزاحم شهری، بنکدارها و مجتمع‌های کارگاهی به شهرک‌های صنعتی فراهم است و انتقال این صنوف به شهرک‌های صنعتی در دستور کار سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران قرار گرفته است. مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: براساس بند 20 ماده 55 قانون شهرداری‌ها، صنوف آلاینده مزاحم شهری باید به خارج از شهرها منتقل شوند. وی با اشاره به امکان واگذاری واحدهای کارگاهی و صنفی ساخته شده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به صنوف تولیدی به صورت 30درصد نقد و مابقی طی اقساط 30ماهه گفت: امکان واگذاری به صورت کاهش بخش نقدی قرارداد و افزایش اقساط متناسب با شهرک و ناحیه صنعتی مورد نظر فراهم است.


پایلوت پروژه تیر در ایران

گروه تجارت| پروژه تیر الکترونیک نخستین پروژه بین‌المللی محسوب می‌شود که ایران به عنوان کشور پایلوت اجرای یک پروژه جهانی در میان ۷۰کشور انتخاب شده است. در گزارش سازمان جهانی گمرک آمده است: عملکرد سیستم جدید تیر الکترونیکی (e- TIR) بر مبنای تبادل سریع اطلاعات دیجیتال میان شرکت حمل‌ونقل، مقامات گمرک، سازمان‌های تضمین‌کننده سیستم TIR و سازمان ملل است. درحال حاضر یک پروژه پایلوت میان ایران و ترکیه راه‌اندازی شده که با استفاده از سیستم تیر الکترونیکی انتظار می‌رود موجبات کاهش هزینه‌های ترانزیت بین‌المللی و افزایش امنیت را فراهم کند. بنا بر این گزارش، اتحادیه حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌یی(IRU) و کمیسیون اقتصادی اروپای سازمان ملل (UNECE) بر آن شدند تا رویه TIR را با امضاء موافقتنامه‌یی در مارس 2015، کاملاً مکانیزه‌کننده و بدین‌ترتیب راه برای اجرای پروژه پایلوت تیر الکترونیکی میان ایران و ترکیه هموار شد. تمامی طرف‌های درگیر در پروژه پایلوت E-tir برای تبادل اطلاعات از سیستم‌های امن و وب‌محور و اختصاصی برخوردار هستند.


افتتاح مرکز مشاوره به تجار

گروه تجارت| مرکز تماس و ارائه مشاوره‌های مالیاتی، بیمه‌یی و حقوقی از سوی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران راه‌اندازی شد. مسعود خوانساری در مراسم آغاز به کار مرکز تماس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران گفت: یکی از نقایص در ارائه خدمات به اعضای اتاق و فعالان اقتصادی، نداشتن سیستم پاسخگویی مناسب و منسجم بود که به نظر می‌رسد، با راه‌اندازی مرکز تماس ۱۸۶۶، این نقیصه برطرف شود. وی تصریح کرد: راه‌اندازی مرکز تماس و ارائه مشاوره‌های مالیاتی، بیمه‌یی و حقوقی از طریق این مرکز، تنها بخشی از سیستم سامانه ارتباط با مشتری (CRM) اتاق تهران است و در فاز‌های بعدی، خدمات بیشتری تحت این سامانه به اعضای اتاق ارائه خواهد شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر