استفاده از معلمان غیرمتخصص در مدارس امریکا

۱۳۹۴/۱۲/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۹۷۱۱


طبق نتایج به دست آمده از یک بررسی جدید، دانش‌آموزان اکثر مدارس راهنمایی توسط معلمانی تعلیم داده می‌شوند که در زمینه درسی که تدریس می‌کنند، آموزش ندیده‌اند. به گزارش ایندپندنت، بررسی انجمن روسای مدرسه و کالج (ASCL) از 885مدرسه نشان می‌دهد که 73درصد مدارس راهنمایی مجبور شده‌اند از معلمان غیرمتخصص برای تدریس دروس بهره می‌گیرند. علاوه بر این، 84درصد مدیران مدارس راهنمایی عنوان کرده‌اند که کمبود معلم، تاثیری منفی بر روند تحصیلی و آموزشی دانش‌آموزان دارد.

دروسی که بیشترین میزان برخورداری از معلمان غیرمتخصص را داشته‌اند عبارتند از: ریاضیات (78درصد)، علوم (75درصد) و ادبیات انگلیسی (57 درصد.) در زمره دیگر دروسی که با مشکل برخورداری از معلمان غیرمتخصص مواجهند، دروسی چون جغرافیا (با 25درصد) و تاریخ (با 14درصد) هستند. درمجموع، 89درصد از مدیران مدارس راهنمایی عنوان کرده‌اند که با مشکلاتی در استخدام معلمان مواجهند. ماه گذشته عنوان از سوی سازمان بازرسی ملی امریکا عنوان شد که وزارت آموزش نتوانسته به تعهدات خود در زمینه آموزش و استخدام معلمان در چهار سال گذشته جامه عمل بپوشاند. سر مایکل ویلشاو، سربازرس مدارس، هفته گذشته با اشاره به اینکه معلمان به دنبال مشاغلی در مدارس خارج از کشور هستند، درخصوص پدیده «فرار مغزها» هشدار داده بود. مالکولم تروب، دبیرکل انجمن روسای مدرسه و کالج، در این رابطه می‌گوید: «کمبود معلم چاره‌یی برای مدارس جز استفاده از معلمان غیرمتخصص برای دروس باقی نمی‌گذارد. در شرایط سخت، استفاده از کارکنان و معلمان غیرمتخصص می‌تواند اقدام مثبتی باشد اما در طولانی مدت استفاده از معلمان غیرمتخصص راهکار درستی نیست.» مواردی چون افزایش جمعیت، عدم افزایش حقوق معلمان در کنار بهبود اوضاع اقتصادی که با ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر و پردرآمدتری همراه است، ازجمله دلایلی عنوان می‌شود که در عدم تامین نیروی انسانی برای مدارس دخیل بوده‌اند.

مشاهده صفحات روزنامه