تغییر استراتژی مایکروسافت
مایکروسافت با تغییر استراتژی خود در زمینه عرضه بازیهای ویدیویی انبوهی از بازیهای یاد شده را برای استفاده در رایانههای شخصی عرضه خواهد کرد.
کارشناسان میگویند هدف مایکروسافت از این اقدام جلبتوجه کاربران و افزایش اقبال به ویندوز10 است. این شرکت امیدوار است از این طریق کاربران بیشتری به استفاده از تازهترین سیستم عامل این شرکت ترغیب شوند. البته مایکروسافت میگوید کماکان به تقویت کنسول بازی ایکس باکس خود متعهد است، ولی قصد دارد به ساخت بازیهای سازگار با رایانههای شخصی توجه بیشتری نشان دهد.
فیل اسپنسر مدیر گروه ایکس باکس شرکت مایکروسافت در این مورد گفته است: ما صددرصد به طراحی بازی برای استفاده در رایانههای شخصی متعهد هستیم و این تعهدی طولانی مدت از سوی ماست.
مایکروسافت در گذشته با عرضه بازیهایی مانند «Flight Simulator» و «Age of Empires.» برای رایانههای شخصی توانسته بود در این عرصه خودی نشان دهد، ولی در حال حاضر با عرضه انبوه بازیها توسط سونی نینتندو وشرکتهای عرضهکننده بازیهای همراه از رقبای خود عقب افتاده است.
خود مایکروسافت هم پس از عرضه کنسول بازی ایکس باکس در 15سال قبل از توجه خود به بازیهای رایانهیی کاست و حالا قصد دارد با عرضه بازیهای ویدیویی تازهیی مانند بازی مسابقهیی Forza Motorsport 6: Apex کمتوجهی گذشته را جبران کند. این بازیها تا بهار در دسترس علاقهمندان
قرار میگیرد.
