خبر خوش تامین‌اجتماعی برای متقاضیان پروانه ساختمانی

۱۳۹۳/۰۷/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۸۳۸

مدیرکل امور درآمد حق بیمه سازمان تامین اجتماعی گفت: از سوی سازمان تامین اجتماعی تدابیری اتخاذ شده تا مالکان متقاضی پروانه ساختمانی طبق موضوع ماده (5) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی بتوانند با ارایه درخواست خود به شعب تامین اجتماعی، حق بیمه مربوطه را به‌صورت اقساط بپردازند. مهرداد قریب گفت: پس از ارایه درخواست کتبی، یک سوم مبلغ بدهی به‌عنوان پیش قسط دریافت و مابقی حداکثر در 6قسط مساوی ماهانه تقسیط و گواهی مربوطه برای صدور پروانه ساختمانی نیز صادر می‌شود. طبق قانون، صدور پروانه ساختمانی از سوی شهرداری‌ها منوط به پرداخت حق بیمه ساختمانی و صدور گواهی عدم بدهی است و در برخی موارد متقاضیان اخذ پروانه ساختمانی درخواست تقسیط حق بیمه متعلقه را دارند.


پرداخت به‌موقع حق بیمه؛ خدمات بهتر

معاون اداری و مالی سازمان تامین‌اجتماعی از تلاش مستمر برای فراهم شدن امکان ارایه خدمات آنی صدور و تمدید دفترچه‌های درمانی خبر داد.

رضا راعی افزود: برخلاف مهلت زمانی زیادی که برای پرداخت حق‌بیمه درنظر گرفته شده است، اغلب مخاطبان سازمان تامین‌اجتماعی، پرداخت حق‌بیمه را به آخرین روز مقرر موکول می‌کنند که به کارفرمایان توصیه می‌شود برای دریافت خدمات به‌هنگام، حداقل 72 ساعت قبل از مهلت مندرج در برگ پرداخت نسبت به واریز حق‌بیمه اقدام کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر