تجربه موفق شیلی

۱۳۹۴/۱۰/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۶۰۲۹

در سال ۱۹۹۰، وزارت آموزش شیلی برنامه‌یی را به‌منظور ارتقای کیفیت مدارس ابتدایی در مناطق محروم کشور به اجرا درآورد. حدود ۱۰درصد از مدارس ابتدایی موجود کشور (حدود ۱۲۰۰ مدرسه) با هزینه‌یی ۱۷میلیون دلاری در این برنامه گنجانده شدند. این برنامه دارای چهار رکن اصلی بود. نخست، ارتقای فضای آموزشی بود که مواردی چون بهبود زیرساخت‌ها و تامین فضای کتابخانه‌یی و امکانات آموزشی را شامل می‌شد. دوم، این برنامه از طریق برگزاری کارگاه‌های آموزشی هفتگی به دنبال روزآمد کردن معلومات معلمان بود.

در طول این دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی، معلمان در قالب گروه‌های مختلف به بحث پیرامون روال‌ها و چالش‌های مختلف می‌پرداختند. رکن سوم این برنامه، تلاش برای کمک به دانش‌آموزانی بود که از عملکرد تحصیلی پایین‌تری برخوردار بودند. این مساله علاوه بر بهبود آموزش، ارتقای اعتماد به نفس و توانش اجتماعی دانش‌آموزان را به دنبال داشت. و نهایتا تهیه متون درسی جدید به همراه دستورالعمل‌هایی برای معلمان و ناظران از جمله اهداف این برنامه جامع بود که در همان کارگاه‌های هفتگی درخصوص سرفصل‌ها نوین درسی به معلمان آموزش داده می‌شد.

مشاهده صفحات روزنامه