ورود مهاجران غیرقانونی بیشتر به امریکا

۱۳۹۴/۰۸/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۲۹۳۷

وال‌استریت ژورنال

با آشکارشدن رقابت‌ها، نبرد حزب جمهوری‌خواه تغییر می‌کند - این هفته دو رقابت بزرگ در قلب نبرد ریاست‌جمهوری حزب جمهوری‌خواه شکل گرفت که اختلاف‌ نظرهای بین چهار کاندیدای برتر را به وضوح نشان داد. این در حالی است که رقابت ریاست‌جمهوری این حزب تا به حال نسبتا گنگ بوده است.

لس‌آنجلس‌تایمز

درسی از اکتیویسم در کالج کلرمانت مک‌کنا - روز جمعه، رهبران دانشجویی کالج کلرمانت مک‌کنا با استعفای یکی از مدیرهای اجرایی کالج که رفتار خوبی با اقلیت‌ها نداشت، یک پیروزی بزرگ به دست آوردند. پیروزی آنها که بعد از راهپیمایی‌های اعتراضی و اعتصاب غذای دو دانشجو به دست آمد، مخصوصا در کالجی شیرین بود که همیشه نسبت به بسیاری از کالج‌های دیگر در ایالت کالیفرنیا، از نظر سیاسی محافظه‌کار بوده است.

نشانه‌ها به یک موج دیگر مهاجران لب مرز اشاره دارند - تعداد خانواده‌هایی که به صورت غیرقانونی از مرز جنوبی ایالات متحده عبور می‌کنند نسبت به همین دوره در سال گذشته بیش از دو برابر شده و در نتیجه درباره موجی جدید از مهاجران امریکای مرکزی، نگرانی‌های جدیدی به وجود آورده است. علاوه بر این، تعداد کودکان بدون همراهی که از مرز عبور می‌کنند بسیار بیشتر شده؛ 4476 کودک در ماه سپتامبر دستگیر شدند که نسبت همین ماه در سال 2014 افزایشی 85درصدی داشته است.

واشنگتن پست

دادگاه عالی قانونt سقط جنین در تگزاس را بازبینی می‌کند - روز جمعه دادگاه عالی ایالات متحده تصمیم گرفت مهم‌ترین پرونده سقط جنین در تقریبا یک ربع قرن گذشته را بررسی کرده و قبول کرد تا تعیین کند که ایالت‌ها تا کجا اجازه قانونگذاری این پروسه را دارند که حقوق اساسی زنان را نقض نکند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر