رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: معمولا یک تا 5/1ماه ونیم از دوران پایلوت نسل 3 توسط اپراتورها سپری میشود و با رسیدن شاخصهای فنی به سطح استاندارد اختلالها پایان مییابد. علیاصغر عمیدیان درپاسخ به سوالی درباره اختلالات اخیر همراه اول طی ارتقا به نسل 3 و اینکه در موافقتنامه چه دوره زمانی برای تست شبکه نسل 3 برای همراه اول درنظر گرفته شده که پس از آن اختلالها پایان یابد و ارایه سرویس مطلوب را شاهد باشیم، گفت: در موافقتنامه نسل 3 همراه اول یکسری شاخصهای فنی وجود دارد که آن شاخصها باید احصا شود. رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی توضیح داد: به دلیل نصب و راهاندازی، یکسری اختلالات درشبکه ایجاد شده که از نظر نرمافزاری و سختافزاری شبکه باید آپدیت شود. وی گفت: تا زمانی که شاخصهای فنی که در پیوست موافقتنامه دیده شده احصا نشود نمیتوانیم پروانه نسل 3 را صادرکنیم که پس از آن اپراتور بتواند به عموم سرویس ارایه کند. عمیدیان خاطرنشان کرد: همراه اول درحال گذراندن دوران پایلوت است و در استانهایی که پایلوت در حال انجام است رگولاتوری نیز پارامترهای فنی را تست و ارزیابی میکند.