کاهش تولید 2خودروساز جهانی

۱۳۹۴/۰۳/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۲۳۶۸


جنرال موتورز به دلیل کاهش تقاضای خریداران برای خودروهای کوچک، قصد دارد تولید مدل‌های شورولت سونیک و بوئیک ورانو را بیش از 20درصد کاهش دهد و حدود 100 نفر را اخراج کند.

در همین حال، هیوندای موتور و شرکت تابعه‌اش کیاموتورز نیز در پی کاهش فروش، تولیدشان در کره‌جنوبی را کاهش دادند. جنرال‌موتورز اعلام کرد: تولید در کارخانه اوریون که در حومه دیترویت قرار دارد را با تقاضای مشتریان منطبق خواهد کرد و از جولای تا پایان سال طی چند مرحله حدود 100نفر را اخراج می‌کند.

اتوموتیو نیوز به نقل از منابع آگاه نوشت: مقامات این شرکت در دیدار با کارکنان این کارخانه اعلام کردند تولید از 33خودرو در هر ساعت به حدود 26خودرو کاهش خواهد یافت که یک کاهش 21 درصدی در میزان تولید را نشان می‌دهد.

جنرال موتورز تولید این کارخانه را چندین بار در سال گذشته که قیمت بنزین پایین باعث گرایش مصرف‌کنندگان به سوی کراس اوورها و پیکاپ‌ها شد، کاهش داد.

جنرال موتورز همچنین قصد دارد نزدیک به تعطیلات چهارم جولای یک هفته تعطیلی داشته باشد که تعطیلات مرسوم را از2 به 3 هفته افزایش می‌دهد. فروش سونیک در 5 ماهه اول امسال 29درصد کاهش یافت و به 29هزار و 82خودرو رسید و فروش ورانو با 16درصد کاهش، 15هزار و 279 دستگاه بود. فروش خودروهای جنرال‌موتورز تا پایان ماه مه 15درصد کاهش یافت. جدا از اینکه مصرف‌کنندگان در حال حاضر علاقه زیادی به کراس اوورها نشان می‌دهند، مدل‌های شوی و بوئیک قدیمی شده‌اند که این مساله رقابت آنها را دشوارتر می‌کند. نسل کنونی سونیک حدود 4سال است که در بازار عرضه شده است و کامپکت کروز که پرفروش‌ترین خودروی شورولت است، حدود5سال قبل عرضه شد.

شورولت قصد دارد مدل بازطراحی شده چندین خودرو از جمله سدان مالیبو و کامارو را در3ماهه چهارم امسال و کروز را در سال آینده عرضه خواهد کرد. تولید کارخانه آسان هیوندای نیز در کره‌جنوبی در روزهای 28 و 29 ماه مه به میزان 25 درصد کاهش یافت و کیا ساعات کاری در کارخانه چینی خود را ماه جاری کاهش می‌دهد. قوی شدن ارزش وون به توان رقابت این دو خودروساز کره‌یی در برابر رقیبانی مانند تویوتا موتور ژاپن آسیب زده و موجب کاهش فروش آنها شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر