هزینه‌های بالای سلامت عامل فقر 6درصد جمعیت جهان

۱۳۹۴/۰۳/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۲۳۶۱

گروه جهان

بانک جهانی و سازمان بهداشت جهانی اعلام کردند 400میلیون نفر در دنیا به خدمات ضروری سلامت دسترسی ندارند و به همین دلیل ریشه فقر 6درصد جمعیت جهان هزینه‌های بالای سلامت است.

به گزارش فارس، بانک جهانی و سازمان بهداشت جهانی در جدیدترین گزارش مشترک‌شان اعلام کردند، که 400میلیون نفر در دنیا به خدمات ضروری سلامت و بهداشت دسترسی ندارند زیرا هزینه‌های بالای سلامت و بهداشت باعث می‌شود که طبقات کم‌درآمد و فقیر نتوانند به امکانات بهداشتی دسترسی داشته باشند.

این گزارش می‌گوید که 6درصد از جمعیت جهان به دلیل هزینه‌های بهداشتی با فقر مواجه هستند.

دکتر تیم اوان، مدیر ارشد سلامت، تغذیه و جمعیت گروه بانک جهانی تاکید دارد که این گزارش زنگ خطری است که باید تلاش کنیم تا دسترسی مردم به خدمت بهداشتی بیشتر شود و هزینه‌های سلامت که آنها را بیشتر در ورطه فقر می‌اندازد را کاهش دهیم.

در مطالعه اخیر بانک جهانی بین 37 کشور مشخص شد که هر چقدر هزینه‌های سلامت بیشتر باشد میزان فقر هم افزایش می‌یابد زمانی که هزینه‌های سلامت روزانه 1.25 دلار بوده 6درصد این کشورها فقیر شده‌اند و زمانی که این میزان به 2 دلار در روز رسیده فقر در این کشورها به 17درصد افزایش یافته است.

بانک جهانی و سازمان بهداشت جهانی تاکید کردند کشورهایی که به‌دنبال پوشش سلامت هستند باید حداقل پوشش 80درصدی را برای خدمات سلامتی هدف‌گذاری کنند و جلوی پرداخت‌های سرسام‌آور سلامت و بهداشت را بگیرند.

در بسیاری از کشورهای جهان به‌خصوص کشورهای درحال توسعه این مشکل بیشتر به چشم می‌خورد زیرا هر اندازه رشد اقتصادی و تولید ناخالص داخلی کشورها افزایش پیدا کرده است نتوانسته است شرایط فقرا را برای دسترسی به امکانات بهداشتی ارزان‌تر فراهم کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر