منافع بهیاران و پرستاران تضاد ندارد

۱۳۹۴/۰۳/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۲۳۵۳

ایرنا

معاون وزیر بهداشت در امور پرستاری گفت: به هیچ‌وجه از نیروهای مهارتی پرستاران به عنوان پرستاران دانشگاهی استفاده نخواهد شد.

محمد میرزابیگی درنشست خبری انتخابات پرستاری در وزارت بهداشت افزود: مقرر شده تا 10هزار نیروی مهارتی غیردانشگاهی پرستاری تربیت کنیم که 32 تا 33 وظیفه را برعهده خواهند گرفت.

معاون وزیر بهداشت در امور پرستاری تاکید کرد: جمعیت جامعه دانشجویی پرستاری بالغ بر 55هزار و جمعیت جامعه دانش‌آموختگان پرستاری بالغ بر 120هزارنفر می‌شود که درمجموع 200هزار نیروی پرستاری داریم پس باتوجه به 10هزار نیروی مهارتی غیردانشگاهی نسبت نیروی دانشگاهی به نیروی مهارتی، 17 به یک می‌شود و نیروهای مهارتی نمی‌توانند جای پرستاران را بگیرند. میرزابیگی گفت: حتی اگر یک‌میلیون نیروی پرستاری بیکار داشته باشیم، وظایف و سیستم تربیتی نیروهای غیردانشگاهی پرستاری مشخص است. وی اضافه کرد: کمبود نیرو در گروه پرستاری وجود دارد. بنابراین نیروهای مهارتی غیردانشگاهی تربیت می‌شوند. معاون وزیر بهداشت در ادامه به نظام پرداخت پرستاران اشاره کرد و گفت: میزان طلبکاری پرستاران از سیستم‌های دانشگاهی تا 18ماه طول کشیده بود و 780میلیارد تومان برآورد و تامین اعتبار و پرداخت شد؛ البته ادعا نداریم که این مطالبات صفر شده اما مدت زمان تاخیر آن به دو تا سه‌ماه رسیده است.

میرزابیگی تصریح کرد: البته این پرداخت‌ها برای پرستاران تامین اجتماعی یا غیردانشگاهی صورت نگرفته و بخشنامه‌ها و اتفاقات مالی فقط برای بیمارستان‌های تحت پوشش وزارت بهداشت اجرا شده است.

وی با بیان اینکه کارانه پرستاران نیز افزایش خوبی پیدا کرده است، افزود: طرح پرداخت عملکردی پرستاران به صورت آزمایشی از بهمن‌ماه سال گذشته آغاز شده و در 7 دانشگاه علوم پزشکی کشور اجرا می‌شود که پس از بررسی نتایج این طرح، اشکالات آن اصلاح خواهد شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر