رخداد

۱۳۹۴/۰۳/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۲۳۳۸

برگزاری کارگاه آموزشی طرح سلامت زنان در مازندران

کارگاه آموزشی طرح سلامت زنان و خانواده بانوان شاغل با همکاری کمیته استانی شورای هماهنگی امور زنان و خانواده صنعت آب و برق، دانشگاه علوم پزشکی مازندران و امور بانوان و خانواده استانداری با حضور جمع کثیری از بانوان شاغل در صنعت آب و برق استان برپا شد. در این کارگاه آموزشی، خانم مرضیه رحمانی مشاور مدیرعامل در امور بانوان و خانواده مدیرعامل برق منطقه‌یی مازندران و گلستان و رییس کارگروه بانوان و خانواده شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق مازندران طی سخنانی حضور زنان در صنعت آب و برق را حضوری بالنده خواند و اظهار داشت: نقش زنان در شکل‌گیری و رفتار کودکان در مصرف انرژی بسیار مهم است و بانوان به‌ویژه بانوان شاغل در این صنعت الگوی بسیار خوبی در صرفه‌جویی و مصرف بهینه انرژی هستند. ارتقای علمی فقط برای ارتقای شغل سازمانی نیست بلکه علم فی‌النفسه مفید و ارزشمند است و موجب تاثیرگذاری در بستر خانواده و جامعه می‌شود.


۱۰ هزار تن جو در اردبیل خریداری شد

تسنیم مدیرکل تعاون روستایی استان اردبیل گفت: ‌۱۰هزار تن جو از کشاورزان و زارعان در استان اردبیل خریداری شده است. غلامرضا میرزاحسینی اظهار کرد: خریداری محصول جو از 10روز پیش در استان اردبیل آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود، میزان خریداری محصول جو از کشاورزان به 17هزار تن برسد. وی با اشاره به اینکه خریداری محصول گندم نیز از کشاورزان از 2روز پیش در استان آغاز شده است، گفت: تاکنون 10هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده و خرید گندم از کشاورزان ادامه دارد. مدیرکل تعاون روستایی استان اردبیل بیان کرد: کشاورزان منطقه از برداشت به موقع گندم و جو خودداری کنند تا این محصولات به طور کاملا استاندارد تولید شده و هیچ گونه رطوبتی نداشته باشد تا کشاورزان در موقع فروش محصول خود به مشکل برنخورند. میرزاحسینی با بیان اینکه هیچ مشکلی در خرید و فروش محصول جو و گندم نداریم، افزود: کشاورزان در این زمینه هیچ نگرانی نداشته باشند چراکه بعد از خرید محصولات، هزینه آن نیز به طور آنلاین به حساب کشاورزان واریز می‌شود. 5 مرکز خرید محصولات کشاورزی در شهرستان پارس‌آباد راه‌اندازی شده و برای رفاه حال کشاورزان نیز 10مرکز فروش نیز به صورت اجاره‌یی در اختیار سازمان تعاونی روستایی برای خرید گندم و جو کشاورزان قرار گرفته است. مدیرکل تعاون روستایی استان اردبیل با اشاره به اینکه مراکز خرید گندم با دستور استاندار و سازمان جهاد کشاورزی به صورت 24ساعته دایر است، گفت: برای ذخیره‌سازی گندم نیز درحال رایزنی‌های اولیه برای ایجاد سیلوها و انبارهای ذخیره‌سازی هستیم. میرزاحسینی اظهارکرد: سازمان تعاونی روستایی به عنوان مباشر شرکت غله به لحاظ داشتن شبکه‌یی قوی وارد خریداری گندم از کشاورزان شده است و مردم در این راستا هیچ نگرانی در قبال فروش محصولات خود نداشته باشند. برخی استان‌ها با استفاده از برند عسل سبلان، عسل تقلبی را به مردم می‌فروشند که باید مردم هوشیاری لازم را در این زمینه داشته و مسوولان نیز نسبت به جمع‌آوری این عسل‌های تقلبی اقدام کنند. مدیرکل تعاون روستایی استان اردبیل با بیان اینکه میزان برداشت گندم در شهرستان بیله‌سوار نسبت به سال‌های گذشته 170درصد افزایش یافته است، افزود: 7مرکز خریداری گندم در شهرستان بیله‌سوار راه‌اندازی شده است.


شرکت تعاونی صنایع دستی در نمین فعال شود

مهر استاندار اردبیل خواستار فعال‌سازی شرکت تعاونی صنایع‌دستی در شهرستان نمین شد. مجید خدابخش در آیین بهره‌برداری از پروژه گازرسانی عنبران علیا تصریح کرد: شهرستان نمین ظرفیت‌های قابل توجهی در حوزه صنایع‌دستی دارد. تولیدات این شهرستان باید با بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی معرفی شده و زمینه شکوفایی تولیدات در بازارهای خارجی تسهیل شود. استاندار اردبیل به ضرورت تشکیل شرکت تعاونی صنایع‌دستی در این شهرستان تاکید و اضافه کرد: ضروری است تا دو هفته آینده مسوولان دستگاه‌های متولی مکان مناسبی برای استقرار این شرکت اختصاص دهند. خدابخش با تاکید به استعدادهای شاخص شهرستان نمین در حوزه گردشگری، ساماندهی بناهای تاریخی در این شهرستان را یک ضرورت دانست و گفت: با ساماندهی مطلوب گردشگری شهرستان با رشد چشمگیر مواجه خواهد شد. وی در عین حال به ظرفیت‌های معدنی نمین اشاره کرد و بهره‌برداری از این ظرفیت مطالعات جامع معادن را ضروری خواند. در این مراسم مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل نیز به افزایش برخورداری روستاهای مرزی شهرستان نمین از نعمت گاز اشاره کرد و گفت: درحال حاضر میزان برخورداری روستاهای شهرستان نمین از نعمت گاز به ۹۹درصد رسیده است. فیروز خدایی تکمیل پروژه‌های گازرسانی روستایی را از اولویت‌های کاری این دستگاه اجرایی دانست و افزود: تلاش بر این است پروژه‌های گازرسانی در موعد مقرر اجرا شود. وی د رخصوص پروژه گازرسانی روستای عنبران اولیا از اختصاص ۹میلیارد ریال خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از این پروژه ۱۸۰خانوار این منطقه از نعمت گاز بهره‌مند شدند. مدیرعامل شرکت گاز استان با اشاره به اجرای 15.5کیلومتر شبکه گازرسانی در این روستا اضافه کرد: ۲۳۵علمک گاز نیز در این روستا نصب شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر