نسبت اتاق با دولت، مطالبه همراه با تعامل است

۱۳۹۴/۰۳/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۲۳۰۲

در حالی که طی روزهای منتهی به برگزاری انتخابات اتاق بازرگانی ایران بسیاری از پیش‌بینی‌ها حاکی از آن بود که محسن جلالپور به عنوان رییس دور هشتم اتاق بازرگانی ایران انتخاب خواهد شد، این موضوع نیز روز گذشته محقق شد. بر همین اساس روز گذشته رییس جدید اتاق ایران در حاشیه مراسم برگزاری انتخابات طی گفت‌وگویی با «تعادل» از مهم‌ترین برنامه‌های خود برای ریاست اتاق بازرگانی ایران سخن گفت. محسن جلالپور با بیان اینکه مهم‌ترین برنامه‌اش اعتلای جایگاه اتاق ایران در ساختار اقتصادی کشورمان است، اظهار داشت: ارتقای جایگاه بخش خصوصی در تصمیم‌گیری‌های کلان اقتصادی، نظامند کردن و ساختار‌سازی تشکل‌های اقتصادی و اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور ازجمله دیگر برنامه‌های اتاق بازرگانی ایران در دوره جدید است. رییس جدید پارلمان بخش خصوصی با بیان اینکه اتاق طی دوره‌های گذشته به جایگاه اصلی خود در اقتصاد ملی دست نیافته است، ادامه داد: اتاق بازرگانی باید به عنوان تشکل‌های اقتصادی کشور شناخته شود که متاسفانه تا به امروز این‌گونه نبوده است.

جلالپور گریزی نیز به فضای امروز کشور زد و گفت: با توجه به نتایج مذاکرات هسته‌یی، اتاق باید بتواند در دوران پساتحریم تعامل بین‌الملل خوبی با سایر کشورهای جهان برقرار کند.

رییس جدید اتاق ایران افزود: باید بتوانیم روابط مناسبی بین تجار و بازرگانان کشورمان با همتایان آنها در سراسر جهان برقرار کنیم تا بتوانیم اقتصاد کشورمان را در مسیر شکوفایی قرار دهیم، مطلبی که طی سال‌های اخیر از آن بی‌بهره بودیم. به گفته این فعال بخش خصوصی، اتاق ایران وظایف سنگینی برعهده دارد و باید به نحو احسن از پس آنها بربیاید. جلالپور با بیان اینکه مطالبه همراه با همکاری و تعامل با دولت شعار اصلی هیات‌رییسه جدید اتاق بازرگانی ایران است، اضافه کرد: در دوران جدید اتاق روابط بسیار سازنده‌یی با همه قوای کشور برقرار خواهد کرد.

رییس جدید پارلمان بخش خصوصی با بیان اینکه اجرای قوانین بسیار زیادی در زمینه اقتصادی در کشور بر زمین مانده است، اضافه کرد: اتاق باید اجرای این قوانین را که می‌تواند گره‌گشای بسیاری از موانع و مشکلات باشد، از دولت مطالبه کند. به گفته وی از این دست قوانین در برنامه پنجم توسعه کشور زیاد یافت می‌شود. جلالپور ادامه داد: اتاق باید به قدری در نقش مشاور سه قوه قوی عمل کند که بتواند در ترسیم نقشه توسعه اقتصادی کشور سهیم شود. این فعال بخش خصوصی با بیان اینکه باید همه اعضای اتاق زمینه را برای توسعه و شکوفایی بخش خصوصی فراهم آورند، خاطرنشان ساخت: باید بتوانیم با تعامل با سایر نهادهای کشور، سهم بخش بخصوصی از اقتصاد کشورمان را افزایش دهیم و بتوانیم در جهت کم‌کردن سهم دولت از تصدیگری در مسایل کلان اقتصادی گام‌ برداریم.

رییس جدید اتاق ایران با بیان اینکه در آینده ایران مراودات تجاری خود را با کشورهای گروه 1+5 گسترش خواهد داد، گفت: بعد از انعقاد توافق نهایی، ایران با این کشورها دارای روابط استراتژیک خواهد بود و به همین جهت باید از این امکان نهایت استفاده را برد و روابط تجاری خود را با آنها گسترش داد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر